• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byte till mindre husbil

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Vi bytte husbil i maj i år. Mest pga att inte frugan ville köra Fiat med robotlåda och 3-axlad 9 m. Vi bytte till en Hymer B790ML som "bara" är 7,9 m och totalvikt 4500 kg på MB med automat. Den går underbart men är lite trång i samvarodelen och att sitta vid ratten men det går trots min längd 188 cm. Det är 3:e husbilen med Queenbädd vi har. Vi hade en Hymer 690 StarLine -12 som frugan körde rätt mycket. Den var helt suverän i vinterföre med "4-hjulsdriften" (4 hjul på bakaxeln). Det är nog den bästa vi haft. Vi fricampar en hel del och åker ofta in på spännande småvägar där en högre husbil inte skulle passa. Dessutom har vi aldrig velat ha en med många trappsteg för att komma in. Vi blir ju inte yngre och definitivt inte smidigare.
 
Toppen