glöm inte en bra domkraft å pallbock, verktygen är inget märkvärdigt varken uppe eller nere
verkar som du har skruvat en del förut så det vanliga sortimentet räcker, gärna en muttermaskin
så går det lättare + en slägga och ett spett ta loss ok+absgivare , en kil för att "bända" isär hållaren för benet
glöm inte lossa muttern som håller drivknut annars kan man få sej en liten "överraskning"
nu kan ja inte svära på att det ser lika ut som på min 250kaross men kan inte tänka mej att det är någon
stor skillnad. . . höger sida är väldigt enkel bara bort med en massa plast. värre med vänster när du skruvat bort
plasten där så har du ett virrvarr av kablar,kretskort så innan du river ner det för att komma åt muttrarna till tornet
så ta foton så att du ser var kontakter o dyl sitter, har för mej att den inre muttern satt lite trixigt till
tornmuttrarna är det sista du skruvar bort och det första du sätter tillbaka, bör vara två personer vid ur å i montering
av tornen då man inte kan se vad som händer på utsidan utan nån som tar emot när benet lossnar i toppen
glöm inte va Montreal skrev om spännare , det är en hiskelig kraft på fjädern både vid ur som i när du monterar
låna gärna en spännare från nån verkstad om du har möjligheter, det är inget svårt jobb egentligen bara en del skruvning
du byter bägge sidor på en dag med en hel del raster
på min bil gjorde det cirka 8cm köpte lesjöfors extra förstärkta blev en klar förbättring
lycka till mvh Bengt.