• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byte av generatorn

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.191
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej...

Är just nu i Grekland och skall byta till en kraftigare generator... Hade en överenskommelse med en verkstad här... Men så backade de ur...
Och hänvisade mig till Fiat.... Som genast tog ett mycket högre pris för demontering och montering...

Så nu undrar jag.... Är det svårt att göra jobbet själv... Tänker då på åtkommligheten mm.... Typ höger hjul av... Plast skyddet under motorn av, batteriet ut.. mm.
Eller är det enklare.....
När jag tittar ner så ser jag en del av generatorn, och tvivlar på att man kan göra jobbet uppifrån...

Eller är jag helt utlämnad till en verkstad..?

Tusen tack på förhand
 

Sten Rowa

HBK Medlem
Inlägg
153
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
30766
Medlemskap
2024
Tycker du har helt rätt att det är markerad bult (eller om man vill kalla det skruv) som måste loss.
Vad är skillnaden på en skruv och en bult?


Enkel skillnad mellan skruv och bult kan kortfattat sägas vara att bulten saknar skruvgängor, till skillnad från skruven. Ordet bult brukar användas i dagligt tal, när man pratar om en stor skruv med sexkantshuvud till vilken man använder en mutter.

 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.191
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Det jag blir irriterad över är att för tillfället så erbjuder Autodoc mig ingen ersättning till inskaffa nya kartong...
Jag känner bara att jag har ingen lust att serva autodoc utan ersättning..

Jag tar det lugnt just nu.... Och har limmat plasten....
Så lyckas nästa verkstad att demontera och montera den nya.... Då av blåser jag returen...
Men ansöker om ersättning eller ny plast...

Med långsam kommer man långt.. :yes:;)
 
Toppen