• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byta ut till en ny Dubbel-Din-radio.

Sciron

HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Malmö
HBK-Nr
35357
Medlemskap
2024
Köpte oxå en android baserad, men enkel din med 10" skärm. Är väldigt nöjd med den. Visserligen ljudet är ju inte det bästa. Men var ute efter allt det andra man kan ha till denna
Hej,

Såg precis ditt inlägg. Två frågor.
Kan du ange märke och modell på stereon?
Så undrar jag också vad det är för hylla din plånbok ligger på? Kan den möjligtvis köpas som tillbehör?
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.226
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Hej,

Såg precis ditt inlägg. Två frågor.
Kan du ange märke och modell på stereon?
Så undrar jag också vad det är för hylla din plånbok ligger på? Kan den möjligtvis köpas som tillbehör?


Bordet fick jag såga i lite så det passade handskfacket i mitten
 

Thomas Werner

HBK Medlem
Inlägg
231
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30264
Medlemskap
2024
Efter ha sonderat marknaden så är nog denna apparat vårt bästa val. Alpine - INE-F904DU 9” Floating Navigation Display for Ducato 3, Jumper 2 and Boxer 2 featuring Apple CarPlay and Android Auto compatibility, DAB+ digital radio and much more.
Har haft Apline förut och har alltid varit mycket nöjd med dem.
Tänk på att köpa en där skärmen går att vinkla i sidled, annars blir betraktningvinkeln lidande. Har en Pioneer DNX317BTS och tycker att den funkar hyfsat, men det är ju skitsvårt att se nåt på skärmen när man sitter vid ratten, framförallt om det är riktigt ljust ute.
 

Leif Eng

HBK Medlem
Inlägg
352
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35349
Medlemskap
2024
Hej.
Har en Kenwood i husbilen med dubbel-din. Är inte riktigt nöjd med den , varken ljud, prestanda eller funktioner. Uppdatering av kartor är i princip omöjligt om man inte har blivit friherre förstås.

Vad har ni bytt ut till och varför?
Den jag vill byta ut är modell C
Vet inte vilken ålder ni är, ljud brukar vi äldre inte använda så mycket, en padda och köra på google maps
 

Per P

HBK Medlem
Inlägg
128
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1517
Medlemskap
2024
Hej.
Har en Kenwood i husbilen med dubbel-din. Är inte riktigt nöjd med den , varken ljud, prestanda eller funktioner. Uppdatering av kartor är i princip omöjligt om man inte har blivit friherre förstås.

Vad har ni bytt ut till och varför?
Den jag vill byta ut är modell DNX5160BTS

Macrom M-AN1000 10



Denna tillverkaren gör tydligen original stereon till Fiat. Ser väldigt bra ut, och inte extremt dyr.
Är någon som har monterat en sådan, isåfall hade det varit kul med en utvärdering.
Mvh Per
 

Per P

HBK Medlem
Inlägg
128
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1517
Medlemskap
2024

Macrom M-AN1000 10



Denna tillverkaren gör tydligen original stereon till Fiat. Ser väldigt bra ut, och inte extremt dyr.
Är någon som har monterat en sådan, isåfall hade det varit kul med en utvärdering.
Mvh Per
Svarar på mitt eget inlägg.

Var där verkligen ingen som har köpt och monterat denna stereo ?
Hade varit kul med en utvärdering, funderar skarpt på den här modellen
Mvh Per
 

Peter & Lorella

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Var där verkligen ingen som har köpt och monterat denna stereo ?
Hade varit kul med en utvärdering, funderar skarpt på den här modellen
Vi har inte denna, och kan egentligen inte recensera den alls.
Men kan inte se i specifikationen, att den har stöd för Apple Carplay eller Android Auto.
Som iPhone-användare, hade jag letat efter en enhet som kan hantera trådlös Apple Carplay.
Tror det hade varit värdefullt.
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.572
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Har haft två Fiat Dukato, 2007 och 2012, båda med fabriksmonterad radio och båda var lika odugliga mottagare. Räknade en gång hur många gånger Hymerns radio, 2012, växlade mellan olika sändare. På en sträcka av knappt 2 mil bytte radion omkr. 25 gånger, ingen av stationerna gick bra mer än en liten stund.

Har nu en MAN med originalradio och det är sällan det skrapar i den.
 
Toppen