Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Låter som en klok väg att gå som du gör. Kanske låna en inspektionskamera av någon (med linsen i en slang) så att du kan se vad som tar emot...Vet i tusan hur man ska göra. Försökt att dra tillbaka avloppslangen men fastnar halvvägs någonstans.
Har bundit en lina i det trasiga avloppet så jag tänkte dra tillbaka med utbytt avlopp.
Första avlopp bort monterat ! Trångt men gick bra när man förstod hur man kunde göra.
Nu är det den långa slangen som fastnar halvvägs som får nästa attack.
Tack för tips och information.
Fortsätt gärna att skriva. Har ju bara kommit halvvägs och måste pyssla med lite annat ett tag nu.
På våran SLT skruvar man bort luckan, se bild.Nu är det vår tur *suck*..... Jag postar i denna tråd med förhoppningen att Inger&Jonas kunde berätta hur det gick för er? Vi har en 2013 Adria SLT där duschavloppet alldeles nyligen blivit södertrampat, pga av den där jäkla piggen på "pluggen". Hur i hela friden kommer man (eller en serviceverkstad) åt att byta detta under duschgolvet utan att riva hela kabinen? Duschen står ju på en träkonstruktion där längst bak i bilen. /
Var det svårt att byta vi har en s670 slt som har gått sönderJag har en 670 slt o avloppsröret gick sönder när vi var på semester i Norrland förra året. Då fick jag till svar att jag hade tur som har en slt "toa o dusch bak" för det går att byta utan att göra hål underifrån i golvet eller riva hela duschen.