• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

BroBizz, villkorsändring. Øresundsbron "igen"

coe

HBK Medlem
Inlägg
288
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
Jag antar att ni med Bro-Bizz fått mail om ändrade avtalsvillkor.
Citat: "BroPass-avtalet förutsätter att överfarter
görs av Kunden eller andra inom Kundens hushåll. Överfart
som görs av någon utanför nämnda krets, med Betalningsmedel
knutet till detta BroPass-avtal, berättigar således inte
till rabatt.
"
Jag har ingen koll på hur paragrafen löd tidigare, men gissar att det just gäller knytningen till medlem av hushållet. Vi har vid några tillfällen lånat ut vår bizz till en arbetskamrat, vilket nu verkar otillåtet.
Hur de nu ska kontrollera det vet jag inte.
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.611
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: BroBizz, villkorsändring

För oss så känns det okay. Vi är på hemväg och använde Brobizzen. Det gav oss 50% rabatt. Tack till er som förhandlat fram den!
 

Grillmaister

HBK Medlem
Inlägg
61
Kommun
Lund
HBK-Nr
11713
Medlemskap
2024
Sv: BroBizz, villkorsändring

Jag åker på broen flera gånger om året. Ibland i min personbil i husbilen och med kompisar. Då använder jag min brobizz. Ser inte hur dem ska kolla om jag är med bilen som har min brobizz.

Jörgen.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: BroBizz, villkorsändring

Man kanske skall vara lite rädd om sådana här bra avtal och inte missbruka dom, då tar det ofta ett tag och sedan finns inte det förmånliga avtalet längre.
Avtal är ju i ömsesidigt förtroende, man behöver inte nödvändigtvis töja på gränserna! :confused:
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.586
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: BroBizz, villkorsändring

Som framgår av meddelandet under "Rabatter" har samarbetsavtalet med Øresundsbron inte förnyats och upphörde därför den 31 dec. 2015

Tyvärr har vi medlemmar inte uppfyllt de förväntningar om ökad frekvens av överfarter som Öresundbron hade hoppats på med vårt samarbete. Dessutom har man märkt att en del medlemmar satt i system, att efter endast en resa tur och retur återlämna sin Bro-bizz, för att sedan vid nästa tur och retur resa registrera en ny och på så sätt sluppit att betala någon årsavgift alls.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: BroBizz, villkorsändring

Så förbannat tråkigt att det finns dom som förstört denna fina rabatt vi haft, har själv bara använt det 1 gång men är fortfarande registrerad för den och skall betala nu i mars, är rabatten borta kanske jag lika gärna ska låta bli att betala och avsluta brobizz.

/Pelle
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: BroBizz, villkorsändring

Loggade in på min sida och kollade på mitt avtal där står att jag åker för halva priset och avtalet gäller till 2018-03.

Betyder det att jag har rabatten tills avtalet tar slut 2018?

/Pelle
 
F

F.d. 55528

Guest
Sv: BroBizz, villkorsändring

Är det inte så att man alltid åker för halva priset med bizzen när man väl har den..? Det var väl bara själva anskaffandet som rabatterades genom att första årsavgiften slopades, eller..?

/TommyQ
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: BroBizz, villkorsändring

Enda skillnaden är att man inte kan låna ut bizz eller kort till annan än familjemedlem!

Hur man nu kan kontrollera detta?
 

Dahl

HBK Medlem
Inlägg
348
Kommun
Forsheda
HBK-Nr
16825
Medlemskap
2025
Sv: BroBizz, villkorsändring

Så förbannat tråkigt att det finns dom som förstört denna fina rabatt vi haft, har själv bara använt det 1 gång men är fortfarande registrerad för den och skall betala nu i mars, är rabatten borta kanske jag lika gärna ska låta bli att betala och avsluta brobizz.

/Pelle

Om ni betalar avgiften har ni fortfarende rabatten på 50% har använd brobizz i mer an 10 år. den endast rabatt som var kopplat til HBK var första årsavgift annars är det en mormal avtala.

https://www.oresundsbron.com/sv/priser
 
F

F.d. 53192

Guest
Sv: BroBizz, villkorsändring

Jag tycker dom biter sig själva i svansen. Att låna ut sin brobizz eller sitt kort till "vem som helst" drar ju in pengar till Öresundsbron, för man måste ju betala själv.
Har man nu ingen familj att låna ut kortet till så blir det ju färre resor och därmed mindre inkomster till bron.

Sedan det här med rabatten :50% får ju alla som har en bizz oavsett medlemskap i HBK eller inte.
 

hanshåkan

HBK Medlem
Inlägg
186
Kommun
malmö
HBK-Nr
11761
Medlemskap
2024
Sv: BroBizz, villkorsändring

hej har talat med bro ägarna man kan obehindrat låna ut sitt bizz obehindrat
till vem man vill betalning ske till kontoinnehavaren som är kopplat till bizzet
hadet hans
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: BroBizz, villkorsändring

hej har talat med bro ägarna man kan obehindrat låna ut sitt bizz obehindrat
till vem man vill betalning ske till kontoinnehavaren som är kopplat till bizzet
hadet hans

Vi som har bizzet har fått meddelande om att det inte längre är tillåtet.
 

hanshåkan

HBK Medlem
Inlägg
186
Kommun
malmö
HBK-Nr
11761
Medlemskap
2024
Sv: BroBizz, villkorsändring

hej varför märker du ord ägaren avses dem som driver bron och avser
kundtjänst som svarar på frågar om driften och regelverket (trodde du förstod
det den ende kanalen in till uplysningar) hadet hans
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: BroBizz, villkorsändring

När man skriver att man pratat med ägarna av bron ger man intrycket att det handlar om någon helt annan än de vanliga kanalerna, som ju är kundtjänst.
 
Toppen