• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Brandsläckare

S

SweNalle

Guest
Sv: Brandsläckare

Hej.
Vi har en brandsläckare i våran Adria 670 SLT (två sängar på längden bak ). Den är
plaserad i utrymmet under sängen på vänstersida. Då kan vi enkelt nå den både innefrån
bilen och via luckan på utsidan. Den luckan är alltid öppen då vi står på ställplats och
befinner oss utanför bilen. Tex grillar eller dyligt.
Desutom har jag märkt min lucka på utsida med en dekal förställande en brandsläckare.
Denna dekal finns även vid sängen. Det kommer att monteras ytterligare en släckare
som är lätt att nå från förar- passagerarplats, innan säsongen drar igång på alvar för oss. Se bifogad bild.

Jag har även en dekal som visar vart min gasoltub finns.

Detta med dekaler kanske kan vara något för en klubbshop att köpa in och sälja?
 

Bilagor

  • 20130204_145730.jpg
    20130204_145730.jpg
    19,4 KB · Visningar: 241

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Brandsläckare

Jag vet inte om det nämnts tidigare men en brandman sade till mig att det är viktigt att man vänder en pulversläckare upp och ner en gång varje år för att pulvret inte skall stelna.
/Åke
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: Brandsläckare

Jag vet inte om det nämnts tidigare men en brandman sade till mig att det är viktigt att man vänder en pulversläckare upp och ner en gång varje år för att pulvret inte skall stelna.
/Åke

Ja det stämmer, men man skall inte bara vända den upp och ner en gång utan flera gånger. Pulvret packar ihop sig och bildar en klump i botten annars och då försämras kapaciteten kraftigt/Bertil
 

svensei

HBK Medlem
Inlägg
290
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2024
Sv: Brandsläckare

Att banka lätt på släckaren med tex en gummiklubba är också en metod att undvika alt. mjuka upp hopklumpning av släckmedlet.
 
Toppen