• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bra vägassistansförsäkring ?

F

F.d. 53012

Guest
Sv: Bra vägassistansförsäkring ?

Bosch Assistans är jättebra men är bara möjlig för husbilar max 3,5 ton. Jag använde den vid 2 tillfällen med vår förra bil.

Vår nya är på 5,0 ton så jag söker en annan lika bra assistansförsäkring.

Motormännen, Midland oil mfl försäkringar är endast en självriskeliminering så man måste ha en vanlig försäkring i botten, så dessa "försäkringar" är förhållandevis dyra.
Fick idag erbjudande från Solid försäkring 295:-/år verkar billigast just nu. Bra villkor också ingen övre gräns 3.5 ton
 

Harehn

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1743
Medlemskap
2024
Sv: Bra vägassistansförsäkring ?

Betyräffande SBM försäkringen så läs villkoren. Mycket undantag och en begränsning av ersättningen till 5000:-. tycker inte den ser riktigt seriös ut.
Ha en skön sommar, förhoppningsvis utan driftsstopp.
 
F

F.d. 2798

Guest
Sv: Bra vägassistansförsäkring ?

Till BARRET.
Bolagen är nog inte så intresserade att ta för gamla bilar. Codan tar husbilar max 8år och 10 000mil. När man blir Guld kund hos Codan gäller den 10år och 15000mil.
Jag tyckte det lät lite orimligt med att Codan inte skulle ta husbilar som är äldre än 8 år?!

Så jag kikade runt lite. Det är endast momentet "Maskinskada" som upphör efter 8 år då.

Vägassistans gäller alltid, så länge du har minst halvförsäkring.

Mvh
Martin
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Bra vägassistansförsäkring ?

Har idag läst igenom KABEs nya katalog för 2010 års modeller.
Vid köp av en husbil från KABE så ingår numera Fiat Vägassistans, 24 timmar om dygnet under två års tid.
Man behöver bara ringa Fiat Camper Services Fiat Ducato Camper [Services - Roadside assistance] och får då fri hjälp på vägen i 45 länder i Europa.
Detta kanske kan vara något som borde undersökas lite närmare.
V-backen :)

Tillägg
Oj då, såg att detta var uppe till diskussion i en egen tråd redan 2007 här i detta forum.
 
Senast ändrad:
Toppen