• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bra vägassistansförsäkring ?

Leif&Inger

FD HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Nybro
HBK-Nr
1427
Medlemskap
2021
Dags att ut på vägarna igen en tilläggsförsäkring för vägassistans kan behövas tacksam för bra förslag
Mvh HOBBY :confused:
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Bra vägassistansförsäkring ?

Jag betalar 486:-/år till Falck Försäkring (Euro Assist), som komplement till ordinarie försäkringen
 
Senast ändrad:
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Bra vägassistansförsäkring ?

Själv valde jag att gå med i Motormännen och ta vägassistasförsäkring. Kostade 535:- då får jag även 52 öre/liter rabatt när jag tankar diesel hos PREEM. Tidningen motor och rabatt på de flesta färjor ger extra plus.
Leffe
 
Senast redigerad av en moderator:

kjelis

HBK Medlem
Inlägg
131
Kommun
Kil
HBK-Nr
545
Medlemskap
2024
Sv: Bra vägassistansförsäkring ?

Gomorron,

Kolla Falck Camper Assist . Den gäller speciellt för campingfordon.

Dom fixar punkteringar även om du inte har reservhjul.

Melle
 
Senast ändrad:

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Inlägg
585
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2024
Sv: Bra vägassistansförsäkring ?

Är medlem i Caravan Club och i den försäkring som de erbjuder "Codan" ingår assistansförsäkring.
Har nu försäkrat bilarna där.
P.S fick punka på personbilen en sen kväll med snöblask hade heller inte ficklampan med. (men reservhjul bör vara med tror jag om försäkringen skall gälla).
Ringde assistanskåren och inom en timma var hjulet bytt och allt var ok, bara att åka.
Tror att försäkringen gäller för 3 tillfällen under året för den just bilen.
TOPPEN
 
Senast ändrad:
R

Ruth o Bosse 1

Guest
Sv: Bra vägassistansförsäkring ?

Hej läste i tidningen Hus Bilen att om man servar husbilen med Midland oil så får man gratis vägassistans i 10 år
 
F

F.d. 7621

Guest
Sv: Bra vägassistansförsäkring ?

Jag kollade med mitt bolag, (Länsförsäkringar- Östgöta Brandstodsbolag) eftersom jag hade betalat en årsavgift till Falck förra året.
Det visar sej att detta skydd finns i min delkasko så det är, för mej, en onödig utgift.
Kolla med era respektive bolag innan ni köper en "onödig" tilläggsförsäkring.

Hälsningar Rolf
 
F

F.d. 29787

Guest
Sv: Bra vägassistansförsäkring ?

Gomorron,

Kolla Falck Camper Assist . Den gäller speciellt för campingfordon.

Dom fixar punkteringar även om du inte har reservhjul.

Melle


Att observera, Falck försäkrar bara bilar upp till 3500kg.

Rune 829.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Bra vägassistansförsäkring ?

Till Eva o Sven-Uno.
Jag har också Codan till mina bilar. Se detta svar då jag frågat nu i vinter.
Gratis assistans ingår bara när det gäller personbil ,på husbilen måste man lägga till det i försäkringen och betala för den
Så kolla upp detta så ni inte lever i falsk trygghet. När jag frågade i slutet på förra året så skulle assistansen kosta 292:- för ett år på vår husbil.
 
F

F.d. 721

Guest
Sv: Bra vägassistansförsäkring ?

Finns det någon assistansförsäkring för äldre fordon med? Alla jag har kollat på har krav på typ 7 år å 10.000 mil.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Bra vägassistansförsäkring ?

Till BARRET.
Bolagen är nog inte så intresserade att ta för gamla bilar. Codan tar husbilar max 8år och 10 000mil. När man blir Guld kund hos Codan gäller den 10år och 15000mil.
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Bra vägassistansförsäkring ?

Hej!
Kan ni teckna enbart enassistansförsäkring hos CC?
 

WIRADO

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023
Sv: Bra vägassistansförsäkring ?

Assitans kan du teckna på många håll.GÖR DET jag har haft det i ett antal år nu har utnyttjat den vid tre(3) tillfällen.Senaste gången till påsk i Tyskland vi blev behandlade som VIP kostade 0KR.Fick stillestånd.Undrar om någon har haft problem med ventiler på däcken som brustit?Vi har högtrycksvent.men de har smällt 3 ggr.nu har vi sänkt däckstrycket.Vår handlarde Forsberg i Sättilla har aldrig hört talas om detta!!!!
 
F

F.d. 12122

Guest
Sv: Bra vägassistansförsäkring ?

Gör en service på en verkstad som är ansluten till Bosch Car Service så får du en gratis assistansförsäkring via Falks. Du hittar den på nätet med sök på Bosch Car service och även den verkstad som ligger närmast dig. Den har vi använt i flera år och är nöjda med den.
/Göran
 
Senast redigerad av en moderator:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Bra vägassistansförsäkring ?

Bosch Assistans är jättebra men är bara möjlig för husbilar max 3,5 ton. Jag använde den vid 2 tillfällen med vår förra bil.

Vår nya är på 5,0 ton så jag söker en annan lika bra assistansförsäkring.

Motormännen, Midland oil mfl försäkringar är endast en självriskeliminering så man måste ha en vanlig försäkring i botten, så dessa "försäkringar" är förhållandevis dyra.
 

Siv o Hans

FD HBK Medlem
Inlägg
129
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
977
Medlemskap
2023
Sv: Bra vägassistansförsäkring ?

Hej Gunnar .

Har du hittat någon bra Assistans Försäkring som gäller för högre vikter än 3500 Kg

Vi söker en Assistans Försäkring för våran Rapido 3880 Kg . Har idag Länsförsäkringar .

Ha en bra sommar .

Mvh Hans
 
Toppen