• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SOLID Vägassistans

F

F.d. 4424

Guest
Jag fick ett erbjudande mrd posten om vägassistansförsäkring från SOLID Försäkringar. Som tur var hade jag svårt att läsa texten på baksidan då den var i för liten skrift. Gick in på Solids hemsida och fann vid jämförelse att villkoren inte alls stämde överens. Ringde Solid frågade viket som gällde, det som stod på försäkringsbrevet eller det som stod på nätet. Till saken hör att husbilen väger över 3,5 ton. Flickan som svarade gick ifrån ett par gånger och kom tillbaks med olika förklaringar. Slutbeskedet var att "vi har inga försäkringar för din bil, det har blivit ett felutskick. Tack för du ringde . Adjö!"
Är det fler som fått detta erbjudande från SOLID? Jag blev väldigt snabbt avhyst från att ställa fler frågor, tycker att det luktar lite skumt.

Kalle 320
 

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Sv: SOLID Vägassistans

Allå!

Konstigt Kalle.
Jag fick detta erbjudande för någon månad sedan och ringde då å frågade samma saker som Du. Fick besked allt var ok fast vår bil har en totalvikt på 9500 kg. Hade vi fått erbjudandet gällde det om jag betalade 295:- vilket gjordes för någon vecka sedan.

Jag tyckte det var ett bra erbjudande för det gäller ju i hela västeuropa.

Ha en bra sommar.

Kjell
 

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Sv: SOLID Vägassistans

Allå igen Kalle!

Detta gjorde jag innan jag var i kontakt med SOLID, det var därför jag ringde och ifrågasatte.

Beskedet jag fick var: Erbjudandet jag fått gäller om jag betalar, SOLID har reg.nr på min bil och med det får de fram alla uppgifter innan de skickar erbjudandet. Vet ej men jag har ju försäkringsbrevet och betalat enl. anvisningar och de villkor som står på brevet. Ska nog mycke till om SOLID kan frånsäga sig ansvar om jag skulle behöva få assistans någonstans i Västeuropa.

Någon ordning och reda må det väl vara när De tar betalt för en tjänst annars får de väl kontakta mig och förklara sig.

Vänligen Kjell
 

Yvonne och John

FD HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
398
Medlemskap
2023
Sv: SOLID Vägassistans

hej
jag har ochså väriet i kontakt med Solid fik till svar at det gällar bara biler under 3,5 ton:confused:
 
F

F.d. 50005

Guest
Sv: SOLID Vägassistans

Verkar vara lita av bondfångeri! Jag fick samma erbjudande (som ser ut som faktura).
Enligt villkoren på baksidan av erbjudandet gäller försäkringen inte om bilen är äldre än 8 år och ingenting om viktbegränsning! Min är en 96-a!
Vid koll på deras hemsida står maxålder 15år och max 3500 kg. Jag vågar i alla fall inte lita på detta företag!
/Agne
 
Toppen