• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bra saker att göra under Covid-19 karantän

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
521
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2024
För att komma hemifrån och något att göra, är att geocacha, finns massor att leta efter med olika svårighetsgrader och olika terräng. Från rullstols vänliga till att klättra i träd lr utför en begskant, pyttesmå burkar till stora kärl.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Har tröttnat på att baka, det har jag gjort sen i mars.
Har ni inget bättre att komma med???
Nu rev jag ett tak igår, så det får väl bli ett ”projekt” inne att renovera.
Men oavsett bak eller husrenovering, så är det väl främst avsaknaden av miljöombyte som är värst. Nu hade vi inte varit ute med husbilen så här års oavsett, men med miljöombyte inkluderar jag vad som helst som innebär att jag ser något annat än hemmamiljön, Om så bara för några timmar. Men det går inte så det är bara att bita ihop?
Ta en biltur kanske utan att stanna där det finns folk, kaffetermos & ett par mackor vid någon typ av utsikt kanske?
Så gör jag också, en tur med bilen hjälper upp tristessen. Likaså tar jag kastspöt & åker ner till Vänern, går det bra kan det bli abborre eller gädda till middag. Om man är 2 så är det nog lättare att stå ut men ensam som jag är bedrövligt.
 

Daniel K

FD HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Om man tröttnat på surdegen är skogen ett bra alternativ. En fin dag idag med sol och ett par plusgrader. Några skogsfåglar var de enda levande jag stötte på men såg färska spår av en älg som hittills överlevt jakten.

P1030277 (1).JPG
 
Senast ändrad:

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Om man tröttnat på surdegen är skogen ett bra alternativ. En fin dag idag med sol några plusgrader. Några skogsfåglar var de enda levande jag stötte på men såg färska spår av en älg som hittills överlevt jakten.

Visa bilaga 202564

Jag håller med dig, har varit i skogen och röjt och gallrat nästan varje dag sedan husbilen ställdes in i ”karantän”. Nästan lika rogivande som att vara ute med husbilen. Ett förmiddagspass i skogen och sedan en långpromenad på eftermiddan med frugan är riktigt bra medicin för själen (och hjärtat). Frugan tycker bakning är det bästa tidsfördrivet, jag har aldrig ätit så mycket bröd, bullar och kakor som denna hösten.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Ni är garanterat dom ända besökarna när ni är där. Fördelen är att man får en personlig guidning på detta levande industrimuseum. Göta motorer i Osby. Trevligaste arbetsplatsen måste vara vid pelarborrmaskinen.
 

Bilagor

  • 20210430_125812.jpg
    20210430_125812.jpg
    2,5 MB · Visningar: 56
  • 20210430_131220.jpg
    20210430_131220.jpg
    1,9 MB · Visningar: 56
  • 20210430_125809.jpg
    20210430_125809.jpg
    2,5 MB · Visningar: 56
Toppen