F
F.d. 59764
Guest
Jag är förmodligen den nyblivna husbilsägare som är kanske är mest korkad (köpt vattenskadad bil osv) och har haft mest otur.
På mina 3-4 veckor tror jag snart att jag varit med om allt!
Efter att ha tätat vattenläckan, bytt kranarna, fixat laddningsproblemet, gasolen... osv. osv.
... så var tanken att vi skulle iväg på våran andra resa med husbilen!
Efter exakt 0 mil blev vi påbackade, husbilen hade då stått parkerad mindre än en halvtimme utanför min port.
Kan åtminstone säga till 99,9% säkerhet att det var sopbilen som backade på bilen, för den lämnade precis när jag klev ut ur porten och försvann nedför backen där jag bor.
Skadan sitter dessutom så högt upp att en vanlig personbil aldrig skulle kunnat kommit åt där,
Vad som hände är att cykelstället blev ihoptryckt, plastbitarna från den smulades och aluminiumramen blev sne.
Ett fästa till cykelstället tryckes igenom väggen till garaget.
Polisanmälan upprättad och anmäld till försäkringsbolaget.
Det jag är ute efter nu är rekommendationer på en bra husbilsverkstad, gärna i Stockholmsområdet.
Kan självklart åka några mil också.
Vi vill få skadan ordentligt reparerad.
Att bara lappa igen och vara nöjd med det kommer jag inte godta. Den ska inte synas är min målsättning.
Jag kan en hel del om just plast/lack/glasfiber, byggde glasfiberbåtar och bildelar en gång i tiden. Så jag vet att hos rätt verkstad ska detta gå att få till nästan 100%-igt bra.
Kom gärna med tips!
Gärna tips på om det är någon jag bör undvika också!
På mina 3-4 veckor tror jag snart att jag varit med om allt!
Efter att ha tätat vattenläckan, bytt kranarna, fixat laddningsproblemet, gasolen... osv. osv.
... så var tanken att vi skulle iväg på våran andra resa med husbilen!
Efter exakt 0 mil blev vi påbackade, husbilen hade då stått parkerad mindre än en halvtimme utanför min port.
Kan åtminstone säga till 99,9% säkerhet att det var sopbilen som backade på bilen, för den lämnade precis när jag klev ut ur porten och försvann nedför backen där jag bor.
Skadan sitter dessutom så högt upp att en vanlig personbil aldrig skulle kunnat kommit åt där,
Vad som hände är att cykelstället blev ihoptryckt, plastbitarna från den smulades och aluminiumramen blev sne.
Ett fästa till cykelstället tryckes igenom väggen till garaget.
Polisanmälan upprättad och anmäld till försäkringsbolaget.
Det jag är ute efter nu är rekommendationer på en bra husbilsverkstad, gärna i Stockholmsområdet.
Kan självklart åka några mil också.
Vi vill få skadan ordentligt reparerad.
Att bara lappa igen och vara nöjd med det kommer jag inte godta. Den ska inte synas är min målsättning.
Jag kan en hel del om just plast/lack/glasfiber, byggde glasfiberbåtar och bildelar en gång i tiden. Så jag vet att hos rätt verkstad ska detta gå att få till nästan 100%-igt bra.
Kom gärna med tips!
Gärna tips på om det är någon jag bör undvika också!