• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bra husbilsverkstad i Stockholm?

MiniGordini

FD HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
28156
Medlemskap
2021
Jag är förmodligen den nyblivna husbilsägare som är kanske är mest korkad (köpt vattenskadad bil osv) och har haft mest otur.
På mina 3-4 veckor tror jag snart att jag varit med om allt! :confused:

Efter att ha tätat vattenläckan, bytt kranarna, fixat laddningsproblemet, gasolen... osv. osv.

... så var tanken att vi skulle iväg på våran andra resa med husbilen!

Efter exakt 0 mil blev vi påbackade, husbilen hade då stått parkerad mindre än en halvtimme utanför min port.
Kan åtminstone säga till 99,9% säkerhet att det var sopbilen som backade på bilen, för den lämnade precis när jag klev ut ur porten och försvann nedför backen där jag bor.

Skadan sitter dessutom så högt upp att en vanlig personbil aldrig skulle kunnat kommit åt där,

Vad som hände är att cykelstället blev ihoptryckt, plastbitarna från den smulades och aluminiumramen blev sne.

Ett fästa till cykelstället tryckes igenom väggen till garaget.

Polisanmälan upprättad och anmäld till försäkringsbolaget.

Det jag är ute efter nu är rekommendationer på en bra husbilsverkstad, gärna i Stockholmsområdet.

Kan självklart åka några mil också.

Vi vill få skadan ordentligt reparerad.

Att bara lappa igen och vara nöjd med det kommer jag inte godta. Den ska inte synas är min målsättning.

Jag kan en hel del om just plast/lack/glasfiber, byggde glasfiberbåtar och bildelar en gång i tiden. Så jag vet att hos rätt verkstad ska detta gå att få till nästan 100%-igt bra.

Kom gärna med tips!

Gärna tips på om det är någon jag bör undvika också! :)
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Hej!
Jag lider verkligen med er. Har läst lite om dina tidigare bekymmer. Det är så tråkigt!
Vi brukar lämna in vår husbil på Torvalla Bil i haninge. De är kanske inte billigast, men vi är mycket nöjda med de arbeten de har hjälpt oss med.

Torvalla Bil LCV AB - Torvalla bil

Hoppas att de får tag i rätt sopåkare. Det är förjävligt att man inte har mer ryggrad. En liten lapp med personuppgifter är väl det minsta man kan begära...


Stort lycka till!

//Jocke
 

MiniGordini

FD HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
28156
Medlemskap
2021
Hej!
Jag lider verkligen med er. Har läst lite om dina tidigare bekymmer. Det är så tråkigt!
Vi brukar lämna in vår husbil på Torvalla Bil i haninge. De är kanske inte billigast, men vi är mycket nöjda med de arbeten de har hjälpt oss med.

Torvalla Bil LCV AB - Torvalla bil

Hoppas att de får tag i rätt sopåkare. Det är förjävligt att man inte har mer ryggrad. En liten lapp med personuppgifter är väl det minsta man kan begära...


Stort lycka till!

//Jocke


Tack för tips, kollar upp dessa. :)

Påbackningen kändes nästan som ett skämt, blev nästan för mycket.
Vi hade precis avslutat en två dagars rengöring av utsidan när det hände. Några minuter innan hade jag satt fast klistermärket från husbilsklubben. Men sånt är livet ibland.
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Tack för tips, kollar upp dessa. :)

Påbackningen kändes nästan som ett skämt, blev nästan för mycket.
Vi hade precis avslutat en två dagars rengöring av utsidan när det hände. Några minuter innan hade jag satt fast klistermärket från husbilsklubben. Men sånt är livet ibland.

Jag förstår att det blev för mycket! Jag skulle bli vansinnig! Lite primitiv reaktion kanske, men...men...

Torvalla bil lagade ett hål som vi hade fått i bakstammen. De plstade om och lackerade om området. Efter detta syns ingenting av skadan. Mycket proffsigt gjort. Det viktigaste är bara att få med sig försäkringsbolaget. Om skadan blir för dyr, kanske de väljer att lösa in bilen i stället.

Här är ett kort på skadan i bakstammen. Tyvärr har jag inget "efter" kort, men jag lovar...man ser ingenting av den tidigare skadan ;)
20170729_195417.jpg


Åter igen...Lycka till!

//Jocke
 
F

F.d. 22252

Guest
Det kan inte vara svårt att få tag på den skyldige sopbilar kör efter ett bestämt schema och likaså chauffören. De måste ha försäkringar som täcker antar att det händer ganska ofta mer eller mindre skador. Du får nog ligga på polisen så det händer något.
Stället är ju inte hela världen det är karosskadorna som ofta är större än man ser.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Har råkat ut för samma sak,skedde på min privat väg, samma dag som soptömning ,inga vittnen,sopföretaget blånekar,polisen lade ned ärendet dagen efter anmälan,tyvärr är man chanslös utan ordentliga bevis.
 

MiniGordini

FD HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
28156
Medlemskap
2021
Jag åkte ner till Torvalla bil efter tipset ovan, visade upp skadan, passade även på att visa upp min vattenskada.

De verkade seriösa, jag blev nöjd med hur det förklarade att de genomför en reparation av den här sorten.

Även alla tre delar av bakre stötfångaren kommer att bytas ut, jag trodde att det skulle räcka att bara byta den vänstra påkörda delen. Men när de började titta hur det såg ut fanns det sprickor kring flera upphängningar.
Man kan säga att hela nedre bakdelen var lös, utan att jag tänkt på det.

Nu blir det att vänta och se hur försäkringsbolaget ställer sig till underlaget från Torvalla bil.
 
F

F.d. 22252

Guest
Du kan informera dom att du skrivit om ärendet på HBK men inte nämnt deras namn ännu blir det dålig behandling av ditt ärende kommer du att visa din mailpost i forumet. Det gjorde jag och sen var det en helt annan herre än de jag haft kontakt med tidigare som snabbt och kvickt fick till en deal så var saken ur världen på fem röda. Jag valde att laga det mesta själv men bra blir det aldrig men det kan jag leva med Repfirman har ett speciellt dataprogram som man lägger in alla uppgifter i som sen skickas till försäkringsbolaget Torvalla bil har säkert sedan många gånger tidigare haft den kontakten med bolaget. Är kostnaden stor vilket det lätt blir vill man kanske lösa in husbilen och är det en rimlig deal så kan det vara en lösning. Som sagt skadorna tenderar att bli större ju mer man undersöker och firmorna måste ju ta höjd för det när man lämnar över offerten och skaderapporten.
 
Toppen