• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

BOXER I EUROPA

Y

Yjons

Guest
Snart på väg till Mosel och Alsace. I Norge gick inte boxern. Är det någon idé att dra med tv och boxer söderut? Om den förblir svart kan den lika gärna stanna hemma.
 
F

F.d. 16304

Guest
Sv: BOXER I EUROPA

Tjaa, det beror väl på hur du plockar hem signalen. Antenn, tji boxer utomlands! Parabol, visst. Men här på forumet har jag lärt mig att diametern på parabolen är avgörande. Med tillräckligt stor parabol kan man tydligen se svensk TV ända ner till södra Spanien.
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: BOXER I EUROPA

Tjaa, det beror väl på hur du plockar hem signalen. Antenn, tji boxer utomlands! Parabol, visst. Men här på forumet har jag lärt mig att diametern på parabolen är avgörande. Med tillräckligt stor parabol kan man tydligen se svensk TV ända ner till södra Spanien.
Det kan nog stämma. Vilken sorts lastbil har du för att transportera en sån parabol, sen måste man nog tänka på att det blir bredlast och att man måste ha med sig en följebil :twitcy:
 
L

Lärkan 321

Guest
Sv: BOXER I EUROPA

Vi är just hemkomna från en 30-dagars resa runt om i Frankrike och Tyskland med vår "vanliga tv-installation" Fast monterad vanlig antenn på taket.

På alla platser fungerade det perfekt. Mellan 10 och 30 tillgängliga gratiskanaler plus låsta betalkanaler. (Naturligtvis får ni inte in några sverigekanaler)

Alltså: Ta med er ert vanliga system.

(I södra Tyskland hade vi bestämmt möte med vänner som skulle göra oss sällskap den sista veckan. När vi möttes berättade mannen att de inte fick in sin tv - han hade hört att boxen inte fungerade utomlands så därför hade han chansat på att koppla förbi den.
När han väl kopplade in den på samma sätt som hemma så fick han lika många kanaler som vi .... och blev glad igen ....).

Lycka till och trevlig resa
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25023

Guest
Sv: BOXER I EUROPA

Boxer-kortet kan du lämna hemma. Det gör man inget utomlands. Boxer är svenskt TV-bolag i Sverige att distribuera TV-program.

Men ta med din digitalbox! Den fungerar överallt i Europa utom Portugal, där vi i varje fall såg på vanlig analog TV. Du ser alla gratisprogram i varje land som distribueras på marknätet.

Men inga svenska kanaler, då måste man ha parabol och satellit-TV, precis så som står på inläggen ovan.

Ha en trevlig resa
jyrki
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: BOXER I EUROPA

Svimma inte nu men jag har upptäckt en allvarlig kunskapsbrist hös mig och därför frågar jag: vad är en digitalbox? Kostar den något och var köper man den i så fall.

Jappe
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: BOXER I EUROPA

Svimma inte nu men jag har upptäckt en allvarlig kunskapsbrist hös mig och därför frågar jag: vad är en digitalbox? Kostar den något och var köper man den i så fall.

Jappe
En digitalbox har du med all säkerhet hemma, om du ser på TV överhuvudtaget, anars kan du inte se något
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: BOXER I EUROPA

Curtan! Jag äger ingen digitalbox. Likt förbaskat har jag massor med TV-program, huvudsakligen dumreklam och amerikansk skit.

Jappe
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: BOXER I EUROPA

Ja men, boxen kan ju vara installerad i TVn och den kan ju vara aningen svår att ta med sig, särskilt om det är en plasma-TV som ju är väldigt tung.
Curtans kommentar tycker jag är riktigt rolig, tänker då på den parabol som vi ha nere i södra Spanien för att se svenska kanaler i vår lägenhet. Den parabolen kan absolut ingen släpa med sig.
V-backen :rolleyes:
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: BOXER I EUROPA

Om man bor i en lägenhet i ett hyreshus, så brukar det finnas en centralantenn med tillhörande utrustning för att ta in digitalsignal. Inne i lägenheten ser man inget av detta, utan där finns bara en kontakt i väggen.
Calle
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: BOXER I EUROPA

Curtan! Jag äger ingen digitalbox. Likt förbaskat har jag massor med TV-program, huvudsakligen dumreklam och amerikansk skit.

Jappe

Jappe du har det bra du. Alla som bor i lägenhet och nöjer sig med basutbudet behöver inga boxar. Allt finns i centralanläggningen.

Smidigt så det förslår.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: BOXER I EUROPA

Mina gamla "dumburkar" från förra årtusendet innehåller nog inga digitalboxar.

Kan någon här tala om vad en digitalbox är och vad det kostar? Kanske skulle jag skaffa en sådan till husbilen. Visserligen har jag ingen TV i husbilen men jag kanske skaffar mig en sådan.

Jappe
 
Senast ändrad:

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: BOXER I EUROPA

Köper du en TV till husbilen så väljer du en som har 12V o inbyggd digitalbox. Lika enkelt som hemma.

Lösa boxar finns från någon hundring o uppåt för att få betalkanaler. Men jag tycker inte det är något alternativ när man kan få dom inbyggda i TV:n.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: BOXER I EUROPA

Ska man alltså betala pengar för en box för att få möjligheten att betala ännu mera pengar för betalkananaler? Låter suspekt i mina öron. Jag tittar inte särskilt mycket på TV och då egentligen mest nyheter och väder. I sovrummet brukar jag sätta på TV-n när jag går och lägger mig eftersom jag somnar så bra då. Tröttande utbud.

Jappe
 
F

F.d. 16304

Guest
Sv: BOXER I EUROPA

Anita o Jyrki skrev:
...boxer-kortet kan du lämna hemma. Det gör man inget utomlands. Boxer är svenskt TV-bolag i Sverige att distribuera TV-program...


- Just jah, Boxer sänder inte över parabol. Det glömde jag. Det finns ingen möjlighet att plocka hem Boxer-kanaler utanför Sverige. Som Jyrki säger, lämna hemma det och gör plats för ett gäng skivor av Tom Petty istället. Passa även på, om platsen tillåter, lite Santana också! Eller skaffa parabol med vidhängande abonnemang.


Mors
ratata
 
Senast redigerad av en moderator:

Tuzzan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2024
Sv: BOXER I EUROPA

- Just jah, Boxer sänder inte över parabol. Det glömde jag. Det finns ingen möjlighet att plocka hem Boxer-kanaler utanför Sverige. Som Jyrki säger, lämna hemma det och gör plats för ett gäng skivor av Tom Petty istället. Passa även på, om platsen tillåter, lite Santana också! Eller skaffa parabol med vidhängande abonnemang.


Mors
ratata


Det är kortet man kan lämna hemma, digitalboxern tar väl in de fria kanalerna som länderna har på marknätet bara man gör ny sökning varje gång man stannar, svenska marksända kanaler går ju naturligtvis inte att se utomlands, eller är jag ute och cyklar..
 
F

F.d. 4927

Guest
Sv: BOXER I EUROPA

Mina gamla "dumburkar" från förra årtusendet innehåller nog inga digitalboxar.

Kan någon här tala om vad en digitalbox är och vad det kostar? Kanske skulle jag skaffa en sådan till husbilen. Visserligen har jag ingen TV i husbilen men jag kanske skaffar mig en sådan.

Jappe
Hej Jappe!

Snälla Jappe, skaffa inte TV till husbilen! Finns det något tristare än att ge sig ut i husbil och sen när man kommer fram sätta sig och glo på TV? Är inte meningen med husbilslivet att se nya platser och få nya "riktiga" upplevelser, göra roliga saker etc. Se på TV kan man väl göra hemma, om man inte har något bättre för sig. Och tänk så mycket ström man sparar och i stället kan använda till läslampan.
Eller har jag alldeles totalt fel och fått det mesta om den s.k. bakfoten?

Lasse:confused::confused::confused::confused:
 
Toppen