• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bordatlas som app

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bordatlas som app

Kollade på Bordatlas hemsida.... app endast för Iphone. När kan vi som har android få samma möjlighet tro?
Kommer kanske:confused: någon som vet:confused:

Många av de bästa apparna som tex Viber och Skype med video har lovats till Android i flera månader "coming soon" men inget tycks hända. Även iPhone/iPad användarna skulle tjäna på detta eftersom gratistelefonerandet skulle utökas avsevärt.

Kanske är det 3G-operatörerna som sätter käppar i hjulet?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bordatlas som app

Skillnaden mellan offline- och onlineläge:

Såväl i offline- som i online-läge, har man i platsbeskrivningen möjlighet att med knappen "Rutt" (överst till höger) komma till Google Maps för att få rutten visad.

  • Online-läge: Endast i detta läge, visas din aktuella position och fler ställplatser i din omgivning. I utlandet har man i detta läget dock roamingkostnader.
  • Offline-läge: Speciellt utomlands tillåter denna inställning gratis användning av appen. I detta läge kan du även utan tillgång till Internet få information om allt som berör ställplatsen och dess plats på kartan.
 
Senast ändrad:

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2024
Sv: Bordatlas som app

Hej!

Nu behöver jag lite hjälp... har laddat ner bordatlas men jag får inte upp dom sidor som visas här. Om jag trycker på Verfügbare regionen så står det bara Keine inhalte, men på dom sidor jag ser här verkar ni få upp olika regioner. Vad gör jag för fel?

Hälsningar
Kicki
 

LeifE

HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
UPPSALA
HBK-Nr
3372
Medlemskap
2025
Sv: Bordatlas som app

Bordatlas är borttagen från App Store. De hade problem med utvecklaren.
De har en online variant på en sida anpassad för mobiler istället, http://www.bordatlas.de/mobil/.

Jag mejlade och berättade att vissa saker inte fungerade och då erbjöd de kompensation för de kartor jag köpt.

Den går att använda ändå, så ta inte bort den. Den fungerar tillsammans med GPSen och "Stellplätze im Umkreis". Välj Liste för att se delaljinfo, det fungerar inte att peka på kartan även om du köpt till det området.
"Suche nach Ort/PLZ" fungerar inte för min del. Hamnar i havet väster om Afrika vad jag än söker på.

Promobils mobile life + är ett bra alternativ.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bordatlas som app

Bordatlas är borttagen från App Store. De hade problem med utvecklaren.
De har en online variant på en sida anpassad för mobiler istället, http://www.bordatlas.de/mobil/.

Jag mejlade och berättade att vissa saker inte fungerade och då erbjöd de kompensation för de kartor jag köpt.

Den går att använda ändå, så ta inte bort den. Den fungerar tillsammans med GPSen och "Stellplätze im Umkreis". Välj Liste för att se delaljinfo, det fungerar inte att peka på kartan även om du köpt till det området.
"Suche nach Ort/PLZ" fungerar inte för min del. Hamnar i havet väster om Afrika vad jag än söker på.

Promobils mobile life + är ett bra alternativ.

Jo, jag har den också kvar men den är i stort sett värdelös men som du nämner är Promobil Mobil Life + en riktig pärla väl värd de 45 kr. som den kostar.

Som komplement finns Aires CC om man råkar förirra sig in i Frankrike.

PS! Onlinevarianten av Bordatlas är riktigt bra men de vill ha betalt de rackarna! Dessutom dataroaming!
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bordatlas som app

Bordatlas har som de flesta vet övergivit sina försök med en egen app.
Istället har de gjort en webbsida som är anpassad för mobiler och kan användas oberoende av operativsystem.
Således går den att använda inte bara på iPhone- och Android- utan även på Windows- och Nokiamobiler.

Efter registrering och betalning, 3€/månad eller 10€/år, funkar den riktigt bra och framför allt bättre än Bordatlas digra kataloger som är inaktuella redan vid utgivningen.
Den tar hjälp av den inbyggda GPS:en för att visa de närmsta ställplatserna på kartan eller på en lista.
Innehållet är också mer omfattande än katalogernas med direktlänkar till e-post, webbsidor och telefonnummer.

Det skall bli intressant att så småningom testa den med Siri (röststyrning i iPhone 4S) och se om det går att leta ställplatser med rösten istället för att behöva klicka på skärmen.

IMG_0025.jpgIMG_0026.jpg

IMG_0027.jpgIMG_0028.jpg

IMG_0029.jpgIMG_0030.jpg
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bordatlas som app

Anledningar till att Bordatlas har gjort en mobilanpassad ställplatssökning istället för en app är:

  • Man slipper utveckla appar för olika operativsystem.
  • Man slipper att betala Apple 8,50 (30% av 28) kr för varje såld app.

Rätt smart faktiskt!
Det kommer säkert efterföljare.
 
F

F.d. 50042

Guest
Sv: Bordatlas som app

Hej Anders!

Jag har nu köpt en Navigon 70 series, som kompliment till den som sitter i husbilen, vilken inte kan tala om var vi är om något händer. Fick ett "fantastiskt" erbjudande att på Elmia köpa en ny navigator från ett konkurerande märke för 9.000:-

Navigonen har allt? vad jag längtar efter. Kan man logga ner Border atlas i den.

Om det någon som kan ge ett adekvat svar så är det väl Du Knarrevik.

HBK Hälsningar

Bosse HBK 1812
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bordatlas som app

Navigonen har allt? vad jag längtar efter. Kan man logga ner Border atlas i den. Bosse HBK 1812

Oj då, för det priset kan den nog göra det mesta men jag är inte expert på vare sig Navigon eller fasta navigatorer. Frågan är om Garmin har hunnit sätta sin prägel på mjukvaran efter köpet, i så fall borde det gå.

Jag såg för en tid sedan här på forumet att någon har svarat på detta tidigare, kanske Carnival?
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Bordatlas som app

Bordatlas har som de flesta vet övergivit sina försök med en egen app.
Istället har de gjort en webbsida som är anpassad för mobiler och kan användas oberoende av operativsystem.
Således går den att använda inte bara på iPhone- och Android- utan även på Windows- och Nokiamobiler.

Efter registrering och betalning, 3€/månad eller 10€/år, funkar den riktigt bra och framför allt bättre än Bordatlas digra kataloger som är inaktuella redan vid utgivningen.
Den tar hjälp av den inbyggda GPS:en för att visa de närmsta ställplatserna på kartan eller på en lista.
Innehållet är också mer omfattande än katalogernas med direktlänkar till e-post, webbsidor och telefonnummer.

Det skall bli intressant att så småningom testa den med Siri (röststyrning i iPhone 4S) och se om det går att leta ställplatser med rösten istället för att behöva klicka på skärmen.

En lite enklare variant av iPhones Siri, för Android, är Speaktoit Assistant:

https://market.android.com/details?id=com.speaktoit.assistant&feature=search_result
 
Toppen