• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bordatlas som app

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Jag har valt att lägga upp Bordatlas för iPhone/iPad som en egen tråd pga dess förträfflighet.
Om man laddar ned kartorna (f.n. Tyskland) kan man använda appen även offline (utan att vara uppkopplad).

Appen ersätter Bordatlas kataloger och genom att ställa in egna urval kan man hitta den ställplats som passar egna kriterier.

Jag förmodar att denna app är den mest avancerade som finns för oss husbilsåkare och är helt gratis.

Här är ett litet urval av de skärmval som finns för appen.

mzl.ghwszsjc.320x480-75.jpg
mzl.ocawlugy.320x480-75.jpg


mzl.pobgfthq.320x480-75.jpg
mzl.mfiqcpmg.320x480-75.jpg


07_location.jpg
03_liste.jpg
 
G

GunDogs

Guest
Sv: Bordatlas som app

Knarrevik.

Var hittar man dessa kartor? I appen finns bara Tyska kartor. När jag väljer "Neu laden" måste jag logga in på AppStore och sen händer ingenting…?

mzl.ocawlugy.320x480-75.jpg
 
F

F.d. 24435

Guest
Sv: Bordatlas som app

En liten enkel fråga, var hittar jag appen för den lär väl inte ligga på apple appstore???
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bordatlas som app

Knarrevik.

Var hittar man dessa kartor? I appen finns bara Tyska kartor. När jag väljer "Neu laden" måste jag logga in på AppStore och sen händer ingenting…?

Jag ser också detta. De är antagligen på gång. Just nu håller jag på att ladda ned de tyska kartorna och det blir åtskilliga MB.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Bordatlas som app

Knarrevik!

På ditt första inlägg går det att se att det ska finnas kartor även för skandinavien, jag hittar inte dessa, men vågar man hoppas på att de lägger ut dessa efter hand?
Jag har försökt hitta även dessa, men det verkar som att det endast finns Tyska
kartor än så länge.

//Tommy
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bordatlas som app

Knarrevik!

På ditt första inlägg går det att se att det ska finnas kartor även för skandinavien, jag hittar inte dessa, men vågar man hoppas på att de lägger ut dessa efter hand? //Tommy

Jag hoppas också att fler kartor läggs ut efter hand. Dessutom innehåller appen några buggar, tex att epost- och wwwadresser inte är klickbara.

Eftersom navigeringen sköts av Google Maps stör det mig att Google fortfarande inte har turn-by-turn-röst navigering i Sverige. De flesta andra länder har fått det för länge sedan.

Det finns en annan ställplatsapp som är bra: mobil life for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store
 
Senast ändrad:

MABOS

HBK Medlem
Inlägg
64
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
4466
Medlemskap
2024
Sv: Bordatlas som app

hmmm, jag är ju ingen fena på tyska, men får ni detta att fungera ? jag installerar o installerar men det blir inget bra, min iphon är inne på 3e installationen av nord und ostsee, det står wird geladen i rutan, vet ej vad det betyder ?
någon som kan hjälpa ?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bordatlas som app

Det betyder att den håller på och ladda ned!
Det är stora filer och tar lång tid.
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Bordatlas som app

En liten varning innan man klickar "kaufen"

Vrid telefonen och få följande bild. Beroende på hur man klickar så kan det bli kostsamt. Upptäckte av en slump. Kunde inte vrida bilden, sorry.
/L
20110407-200934.jpg
 

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Bordatlas som app

Det är nog ingen fara. Det händer inget när man trycker på rutan med $129.99. /Jeanette
 
F

F.d. 10329

Guest
Sv: Bordatlas som app

Undrar om Jappe har börjat intressera sig för iPhones appar?
 
F

F.d. 25144

Guest
Sv: Bordatlas som app

Kollade på Bordatlas hemsida.... app endast för Iphone. När kan vi som har android få samma möjlighet tro?

Kommer kanske:confused: någon som vet:confused:
 
Toppen