Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Batterier som är paralellkopplade bör bytas parvis. Dvs man måste se till att de reagerar lika på belastning annars är det risk för strömrusning.
Man kan tycka att det bör räcka med att sätta dit ett likadant batteri med samma fabrikat ?? Dom är ju inte billiga precis![]()
Intressant. Frågan är ofta aktuell. Har du en referens till strömrusningen?
Det finns källor och youtubefilmer på motsatsen.
Vet inte om detta är rätt tråd...men: Många har minst två husdelsbatterier. Dessa kan behöva underhållsladdas - framför allt då bilen står stilla under en längre period. Underhållsladdning sker med speciella laddare vilket skulle innebära att man har två (eller fler laddare) igång samtidigt. Borde inte det finnas underhållsladdning som sker till batterierna via den "vanliga" elanslutningen på utsidan av fordonet? Tacksam för svar.
Björn är det 220v laddning eller solceller som laddar .har samma idé att skaffa Biltema AGM men det blir solceller som blir huvudladdning för mig 150wVi har fyra bodelsbatterier, Biltema 95 Ah AGM, fungerar utmärkt. De har olika ålder, aldrig varit under 12,3 V, står alltid på laddning.