Bara svammel på att grejorna ska gå sönde, om jag inte minns fel(ser inte annonsen längre) så var det väl en mercedes-lastbil-97 du har som bas-chassi?
Några tips för utlandsresan:
-Se till så att din försäkring täcker assinstans, dvs bärgning.
-Gör en 50-milatripp i Sverige först, gärna några timmars motorvägskörning i sträck, så upptäcker du ev fel/problem på bilen.
-På Autobahn kan det vara stressigt i mittenfilen där det oftast går i ca 120 km/h. Med en äldre bil är det enklare o hålla sig till lastbilsfilen till höger, där går det i ca 90, man kör om vid behov naturligtvis.
-På kontinenten så är det oftast värmerelaterade saker som kan bli problemet, så kolla så att dina däck är i skick, att oljenivån och nivån på kylarvattnet är ok(kolla varje morgon innan avfärd). I Tyskland mfl länder så krävs det 2 varningstrianglar/fordon och 1 varselväst per resande i bilen.