• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Blinkers fel

Sonja-Jack

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Kumla
HBK-Nr
3178
Medlemskap
2024
Fiat chassi årsm.07
Höger backspegelsblinkers blinkar två ggr. sedan inget mer, när jag bromsar lyser blinkerslampan konstant, släpper broms slocknar? var skall jag hitta felet. (ej lampfel har bytt ant. ggr.)
Tacksam för hjälp.
Jack
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Blinkers fel

Brukar ofta vara jordfel. Testa med att dra en ledning från lampans jordsida till en punkt som du vet är stupsäkert jord.

Alve
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Blinkers fel

Fiat chassi årsm.07
Höger backspegelsblinkers blinkar två ggr. sedan inget mer, när jag bromsar lyser blinkerslampan konstant, släpper broms slocknar? var skall jag hitta felet. (ej lampfel har bytt ant. ggr.)
Tacksam för hjälp.
Jack

Om du har eluttag för släpvagn eller extra bakljusramp så kan du ha oxid i elkopplingen.
Annars kolla för oxid och dålig jord i höger bakljus. Det är bara? på dessa punkter + eventuell kopplingsbox som bromsljus och blinkers kan kortslutas. Att den endast blinkar 2 ggr beror förmodligen på det minskade motståndet i kretsen p g a överledning mellan blinkers och stoppljus.
 

Sonja-Jack

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Kumla
HBK-Nr
3178
Medlemskap
2024
Sv: Blinkers fel

Brukar ofta vara jordfel. Testa med att dra en ledning från lampans jordsida till en punkt som du vet är stupsäkert jord.

Alve
Tack för tipset skall kolla det imorgon,åkte hem från Säfsen idag allt fungerade perfekt tills vi kom hem då var det likadant.
 

Sonja-Jack

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Kumla
HBK-Nr
3178
Medlemskap
2024
Sv: Blinkers fel

Om du har eluttag för släpvagn eller extra bakljusramp så kan du ha oxid i elkopplingen.
Annars kolla för oxid och dålig jord i höger bakljus. Det är bara? på dessa punkter + eventuell kopplingsbox som bromsljus och blinkers kan kortslutas. Att den endast blinkar 2 ggr beror förmodligen på det minskade motståndet i kretsen p g a överledning mellan blinkers och stoppljus.
Hej igen nu är det moment 22,skulle leta fel idag allting fungerar perfekt,men jag har kollat och gjort rent lampor och hållare hö bak.Har ej någon kopplingsbox. h.ar också kollat jordled. Nu hoppas jag på det bästa.
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.297
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Blinkers fel

Jag bytte blinkersspaken i förrförra veckan.
Verkar fungera bra.
 
Toppen