• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Blåser in runt kylen

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Nu är jag riktig trött på det svenska blåsiga vinterväder som har hållit på i över 8 månader. :eek:
Jag har en stor kyl och frys av märket Dometic, som är monterad av tillverkaren hobby, avgaserna från skåpet går ut bakom kylen.
När det blåser som det oftast gör i södra Sverige så kommer avgaser in tillsammans med iskall vind.. :eek:

Så nu undrar jag

Blåser det också in runt kylen i din husbil?

Eller tillhör du dem som har haft en duktig montör?

Jag har tätat runt skåpet vid det nedre och övre galler.... Men har svårt att få in mina armar där imellan :eek: samt satt tejp runt hela framsidan på kylen..
Hur tätar man mellan biten.... Önskade att det fanns en dörr/lucka så man kom åt hela baksidan av kylen....
Eller har ni någon annan lösning..... Än att linda in husbilen i gladpack :eek::rolleyes::twitcy::bye:
 
Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Ja det vet jag . Men vad jag vet att det blåser alltid uppifrån . därför blåser det in mer luft om gallren är felvända:aja:

Leffe

För mig kommer vinden från många vinklar.... Den kan även blåsa nerifrån så att den skulle komma bara uppifrån ställer jag mig tvivlande till....
Nu är der så att de galler jag har faller inte in i rätt läge och även stängningsmekanismen kommer på fel sida om jag skulle vänt dem fel :rolleyes:
Näää... De sitter rätt...
Men tackar ändå för tipset... :bye:
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Hej, Jag använder aldrig gasol i min husbil. Kör bara på "Landström" Kan jag då inte täppa till gallren på utsidan?
Anton
Ventilation behövs det blir alldeles för varmt annars. Även elelementen värmer ju och blir det varmare än skåpet är konstruerat för så försämras kylan i skåpet och/eller så drar det mera ström.

MVH
Hans
 
Toppen