• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Biltema isolermatta

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Biltema isolermatta

Finskatäcket är riktigt bra, men att både packa ned det i sin "säck" och förvara det i bilen... :swoon:
Kanske förvara det i en vakuumpåse vore något? :)

Jag förordar, använd det som känns rätt för "dig"
Biltemas täcke är inom sina ramar & pengar förvärvat garanterat helt ok!
Så även de som tillverkat sitt eget täcke av "betongmatta" för en rimlig slant.

Båda sistnämnda lite smidigare att packa undan...

Mvh. Magnus

Jag har kört i flera år på vintern med ett "normalt" täcke som bara täcker rutorna på en helintegrerad bil. Också i fjällen på vintern, har inte upptäckt några nackdelar, undrar även lite var man gör av det finska vintertäcket när man inte använder det? :wideeyed:
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Biltema isolermatta

Gokväll

Så här är det. När vi åker runt under våra tre säsonger har vi oftast de "mattor" med sugproppar på fram o sidrutor. De täcker inte helt rutorna och då blir det lite till mycket fukt på rutorna. Finska täcket har vi när det är som kallast och det funkar mycket bra. Nu i somras under vår resa runt i Europa såg vi att många hade de relativt tunna täckena på framrutorna. Givetvis mest mot solen, men det var här som tanken på att skaffa tex. Biltemas täcke. Lite trött på de tre sugproppsmattorna och vår Hund gillar inte när vi drar för gardinen i bilen, så den hänger mest vid stolparna.
nåväl. nu har jag fått en del svar, så nu är det lättare att ta ställning för fortsättningen i frågan.

ha d
 
F

F.d. 50263

Guest
Sv: Biltema isolermatta

Hej. Vad är ett normalt täcke? Har kollat efter olika möjligheter att täcka rutan, men bara funnit till halvintegrerade vagnar. Därför tänkte jag ta och trockla ihop två yogamattor som kan fastgöras med hjälp av snöre eller annat i tex backspeglar. Just för att skydda innomhusklimatat från kylan på vinter, Dessa mattor skulle enkelt kunna rullas ihop och få plats i skuffen. Vad tror ni om detta??
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Sv: Biltema isolermatta

Hej! Fungerar säkert, vi använde hopsydda solskydd i många år. Kan annars tipsa om isolermatta som byggarna använder på vintern vid gjutningen. Finns på stora rullar.
Hälsningar Sanddammaren
 

alfan

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Vålberg
HBK-Nr
3117
Medlemskap
2024
Sv: Biltema isolermatta

Hej! Har använt finska täcket på 3 olika bilar och nu helintegrerad.
Vi är väldigt nöjda med detta. det som är bra är att dels blir det ingen
kondens på rutan, kommer det snö på är det bara att sopa av, regnar det
går det att skaka av, när vi har tagit av det och skall köra vidare så
rullar vi ihop det lite hjälpligt och drar ett spännband runt sedan i en plastsäck
packar ordentligt gör vi när vi kommer hem.
 
Toppen