• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Biltema batteri

doggydoggen

FD HBK Medlem
Inlägg
235
Kommun
Umeå
HBK-Nr
22924
Medlemskap
2023
För 2 år sedan så monterade jag 2 nya biltema batterier, efter 1 år så slocknade den gröna indikeringen på ena batteriet, den som indikerar att batteriet är ok, for på biltema och fick ett nytt, nu ett år senare så har den nya batteriet som är 1 år gammalt tappat den gröna indikeringen igen!!

så jag förmodar att batteriet är dåligt, nån fler som haft problem med dessa batterier?, kan man tappa denna gröna indikering fats batterierna är ok, nu har jag ju inte testat batteriet än så man får väl se vad den testen ger.

detta batteriet är det jag har, 100Ah varianten.

Underhållsfritt batteri - SMF-batteri smfbatteri Fritidsbatteri Marinbatteri Båtbatteri Husvagnsbatteri Husbilsbatteri Bilbatteri - Biltema
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Hittade en tråd med rätt rubrik. Observera att jag nu skriver jag om startbatteri. Batteriet monterade jag den 20120322 Art.80-21005 och bytte det idag. Passade då på att mäta det och enligt mätaren så är där inget fel på batteriet trots det suttit där i 8 år. Varför bytte jag då? Har väl för mycket pengar, nja jag ville inte bli ståendes ute. Samt att det är inte helt enkelt att byta så det är rätt bekvämt att ha åtkomst till alla sina verktyg. Summering, inga problem med Biltema batteri. För att slippa frågan varför jag inte bytte till Biltema igen om dom nu är så bra. Jag handlar där jag får det billigast.
IMG_4911[1].JPG
IMG_4913[1].JPG
 
Toppen