• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

bilstereo till ny husbil

ORVAR

HBK Medlem
Inlägg
156
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
3517
Medlemskap
2024
Sv: bilstereo till ny husbil

Hej!
DAB-radio på gång inom något år! Finns det sådana att köpa idag och kan man lyssna på ``vanlig´´ radio fram till dess att den kommer? Enligt vad jag läst någonstans finns det radioapparater idag som kan kompletteras med en DAB-tillsats?? Kostnad? Tacksam för information!
ORVAR
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: bilstereo till ny husbil

Här sänder vi RNE i DAB ifrán Mijas enligt lag och med högsta prioritet.

Det finns ingen som har en mottagare för att lyssna. Dessutom sá räcker inte signalen ner till byarna, detta är ett stort fiasko som vi inte tror pá.

Med mycket större säkerhet sá är det internet som gäller för radio.

DAB radio finns att köpa vanligt i USA via satellit som inte blir av i Europa
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: bilstereo till ny husbil

Hej!
DAB-radio på gång inom något år! Finns det sådana att köpa idag och kan man lyssna på ``vanlig´´ radio fram till dess att den kommer? Enligt vad jag läst någonstans finns det radioapparater idag som kan kompletteras med en DAB-tillsats?? Kostnad? Tacksam för information!
ORVAR

Hej!

DAB har vart på gångsedan 2005 men det går otroligt segt.
Enligt senaste bud skall marknaden få sköta takten.
Så jag gissar på 10 år till :)

Källa: Digital Audio Broadcasting - Wikipedia
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: bilstereo till ny husbil

DAB var bra nar den upfanns och beslutades att byggas ut.
Sydkorea var det land som forst satte igang och ar idag stora.

DAB sands av en del av en gammal VHF TV kanal.
4 canaler av denna bandbredd ger 256kbps med en nastan CD kvalite
6 Kanaler pratar vi om rn kvalite av 192 kbps
i vikipedian stod det Sverige 8 kanaler da med samre kvalite.


Med internet och med en vanlig mobiltelefon har man redan nu storre mojlighet med massor av flera radiokanaler.

En annan konkurent ar nu TDT TV kanaler som har utrymme for sandning av massor med Radio.
Jag tror inte utan vet att DAB kommer aytt do ut av sig sjalv darfor sa satsas det inte pa investering av DAB. Annars sa hade den varit lika utbyggd som TDT n
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: bilstereo till ny husbil

Hej
Har också en 940BT. om du håller knappen Mode intryckt i 10sek kommer det fram en bild där du kan justera ljuset på skärmen.
Jag har där emot problem med att ladda ner POI,s på SD kort från NavGate Feeds. Jag har provat med fartkamror, ställplatser och campingar men det blir bara som Customversion och ca 5-6 st varje gång jag klickar. det tar en massa tid och jag vet inte riktigt vad som har kommit med. Funkar det för dig??
// Tommy.
 
Toppen