Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har provat men den sitter fast i överkant och jag vet inte hur mycket jag ska ta i. Underkanten lossnar lättProva med att ta bort plastramen runt radion. Sedan borde du kunna lyfta ur radion. Jag har i och för sig en Kemwood, men jag gissar att monteringen är lika.
Jag får prova imorgonMin ram sitter ganska löst. Jag får ut både ram och radio samtidigt.
Tyvärr inte. Vet du var man kan köpaFinns det inga urtagningsverktyg liggandes i bilen?
![]()
hittade en hög av dessa. Kan det va till radion när jag väl fått bort frontramenFinns det inga urtagningsverktyg liggandes i bilen?
![]()
Japp, det är rätt verktyg.Tyvärr inte. Vet du var man kan köpa
hittade en hög av dessa. Kan det va till radion när jag väl fått bort frontramen
Tackar. Ska prov med att få bort fronten. Den lossnar lätt i nederkant men sitter fast i överkant. Får prova med en skruvmejsel imorgonJapp, det är rätt verktyg.
HejTackar. Ska prov med att få bort fronten. Den lossnar lätt i nederkant men sitter fast i överkant. Får prova med en skruvmejsel imorgon
Tackar. Ska testa imorgonHej
Du kan använda "verktyget" även till ramen. Du sticker in den delen med det fyrkantiga urtaget mellan Radion och ramen och drar utåt.
Mvh Klas Nilsson
Tusen tackHåller med på vad föregående talare redan sagt.
Men jag hittade bild där man ser att verktyget skall sättas i på höger och vänster
sida om stereon efter att svarta ramen tagits bort.
På bilden ser man också vart stereon låser i monteringsramen.
Lycka till.
Visa bilaga 211480
hej ! om du inte har någon synlig antenn så säger de att den sitter i backspegeln ? så var det på våran trots att det var förberett för antenn i taket ? funkade aldrig riktigt bra trots idoga försök från återförs ? de fick ingen ordning på det och jag la ner det med dem ! monterade en extern antenn istället ! finns mycket att läsa om antennproblem här på forumet ! lycka till !Någon som vet hur man demonterar denna bilradio/multimedia Blaupunkt New York 800 ?. Behöver kolla om jag har någon antenn överhuvudtaget inkopplat.
Visa bilaga 211472
Mvh Reijo
Tack för infonhej ! om du inte har någon synlig antenn så säger de att den sitter i backspegeln ? så var det på våran trots att det var förberett för antenn i taket ? funkade aldrig riktigt bra trots idoga försök från återförs ? de fick ingen ordning på det och jag la ner det med dem ! monterade en extern antenn istället ! finns mycket att läsa om antennproblem här på forumet ! lycka till !
okidooFör de som har DAB-radio kan jag nämna att det då finns 2 antennanslutningar....
Tackar för infot. Ska köpa en ny radio och en kompis ska fixa med antennenAntenn i backspegel. Höger eller vänster?
höger var det på vår !Antenn i backspegel. Höger eller v