• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bilradio Ford 6000 CD

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Bilradio Ford 6000 CD

Hej

För ljudet spelar 2DIN el. 1DIN ingen roll, det är enhetens prestanda som avgör.
Jag valde 1DIN med fördelen att få ett förvaringsfack till.

2DIN kan vara en fördel om du har GPS i enheten, själv har jag GPS i min TFN (One+1)

Att demontera originalstereon sker med speciella nycklar, kostar typ 50kr på bl.a. BRL.
Går även med 4st "grillbesticksknivar" av rätt storlek el liknande i var sitt hörne av på Ford enheten...

Övergång från Fords kontakt till STD DIN finns på välsorterad bilstereohandel. Dryga 100hundringen...
Tar mindre än en minut att montera.

Dörrhögtalarna original, låter helt ok med en bra enhet. 5x7" passar rätt av i originalhålen.
Önskar du ett par riktigt prisvärda/bra ljud, kan jag rekommendera Hertz (se länk nedan)

Själv har jag fått blodad tand, kommer därför montera ett 5,25" kit-system även i framdörrarna.
Men då krävs det att man bygger om dörrsidorna.

BYGGTRÅD högtalare fram ford transit.

Vänl. Magnus

Vilken 2 din är bra att byta ut originalen mot? Behöver man köpa monteringsarbete och kablage till en ny bilstereo eller är det standard bakom original radion på Ford? Jag kan inte hitta att jag har verktygen som behövs för att ta ur original radion. Hur gjorde ni? Pioneer ser det ut som om många gillar. Men vilken modell är prisvärd? Hur stora högtalare får plats i fords framdörrarna? Jag har en från 2008
Mvh
Dunet
 
Senast ändrad:
Toppen