• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Billig LED-tv!!!

F

F.d. 25230

Guest
Sv: Billig LED-tv!!!

Hej vi köpte en sådan tv funkar kanon och lätta menyer bara plus från våran sida :)
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Billig LED-tv!!!

Innan ni köper/beställer, googla på bildkvaliten....

hälsning
jyrki
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: Billig LED-tv!!!

Jag sitter o kollar på den nu. Tycker bilden är väldigt bra.
1300kr och klockren bild samt 20w, JAG ÄR JÄTTE NÖJD..
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Billig LED-tv!!!

16 tummaren slutsåld på netonet. Idealiskt för mig både vad gäller storlek och strömförbrukning. Ställt mig i kö med förhoppning om ny leverans; hur stor sannolikhet det nu är för detta?
Något annat fabrikat med LED och 12V i denna storlek tycks inte finnas på marknaden.
aake
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: Billig LED-tv!!!

Jag körde ner till Helsingborg o köpte den sista de hade. Men de sa att det skulle komma in nya den 11/7, har de inte fått in några?
 

Volker&Titti

FD HBK Medlem
Inlägg
266
Kommun
Finspång
HBK-Nr
5183
Medlemskap
2021
Sv: Billig LED-tv!!!

köpte en på onsdag förra veckan per internet tv komm redan på fredag . Kannon bra tv. volker:mcride:
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Billig LED-tv!!!

16 tummaren slutsåld på netonet. Idealiskt för mig både vad gäller storlek och strömförbrukning. Ställt mig i kö med förhoppning om ny leverans; hur stor sannolikhet det nu är för detta?
Något annat fabrikat med LED och 12V i denna storlek tycks inte finnas på marknaden.
aake

Hej,
LTC har 16"-are. Något dyrare men har mycket fler finesser. Kan spela in på extern hårddisk eller USB. Har även MPEG4.
Jag köpte vår här:
http://www.bilradiohornan.se/
TV'n kom efter 3 dagar
//W
 
F

F.d. 29876

Guest
Sv: Billig LED-tv!!!

Hej,

MPEG4 är, som jag förstår det, inte till någon glädje framöver i Sverige eftersom HD-tv sänds med DVB-T2 överföring. Men det fungerar ett tag till i Norge. Men det är ju meningen att hela Europa så småningom skall gå över till T2. (T2-motagare innehåller även MPEG4).

Mvh Bengt
 
Senast redigerad av en moderator:

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Billig LED-tv!!!

Trevik

Har inte kollat så långt bort. Mer än 100 mil till H-borg och så köpsugen är jag inte.

aake
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Billig LED-tv!!!

Trevik

Har inte kollat så långt bort. Mer än 100 mil till H-borg och så köpsugen är jag inte.

aake

Jag beställde på deras hemsida, sedan kom den väl förpackad som postförskott till postens utlämningsställe.
Samma TV säljs även av KAMA Fritid, men kostar då 3400:-
//W
F'låt, jag såg först inte att inlägget var adresserat till Trevik.
:oops:
//W
 
Senast ändrad:

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Billig LED-tv!!!

Det man kallar "LED TV" generellt är en vanlig LCD TV. I stället för lysrör som lyser upp så sitter det LED lampor i kanten (Edge LED) ingen skillnad i bildkvalitet men den drar mindre ström och kan byggas tunnare. Sedan finns det "riktig" LCD LED TV med lysdioderna på baksidan, då drar priset iväg rejält och finns bara på premiummodellerna.

Peter :)
 
F

F.d. 55479

Guest
Sv: Billig LED-tv!!!

Hejsan,
Installerade Anderson's 19-tummare (DVD) förra veckan. Är jättenöjd både med bildkvalite och funktioner. Bra fjärrkontroll också.
Krister.
 
F

F.d. 2944

Guest
Sv: Billig LED-tv!!!

Har en DM Tech på 19 tum som drar 50 W
Man kanske skulle komplettera?
 
F

F.d. 5957

Guest
Sv: Billig LED-tv!!!

Jag har installerat idag en som Andersson 22" TV (hängde den på vägen). Köpte fäste hos kjell, fästen är gjort i aluminium (vägen runt 0,8kg) och lämplig för husbilar/husvagnar (rekomenderas tillsammans med den här TV). TV:en fungerar jätte bra, bilden är jätte fint. Lätta menyer och väldig bra fjärrkontroll. väger bara 5kg. Köpte 22" eftersom tänker använda hemma på vinter och att den var full HD och hade mer finesser än de mindre.

En sak som ni måste tänka på när ni köper fästen är att fästplatan får vara maximal 100X100. Tv:en är inte platt på baksidan, DVD sticker ut så det går inte att fästa en stor platan på den.

Mycker bra TV och billig, Det finns också en 22" extrem billig på ICA maxi (kostar runt 1200SEK och jag kommer ihåg rätt) i Karskoga, den var precis likadan som Anderssson fast platt på baksidan.

MVH
Mauricio.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Billig LED-tv!!!

Netonnet har åter 16-tummaren i lager, min beställning kom med posten igår.
aake
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Billig LED-tv!!!

Använder min 22 tums monitor och laptoppen som signal forsöjning.

Laptoppen gir video ( sparat på harddisken fron VHS, DVD ), MPEG 4 fron TV adaptor eller internet TV.
Spela in TV-program till din hårddisk, redigera bilder och video.

Ljud kommer fron 4 kanal radio via blutooth fron laptoppen.
Fjernbetjent

Billigaste / bästa.

Dertill kommer möjligheten att planlegge räse*, titta seværddigheter etc. i felleskab fron sofan'.

* AutoRoute, Route 66 mm på 22 tums - bättre format end som kartbok samt skalbar.
 
Senast redigerad av en moderator:

perskoglund

FD HBK Medlem
Inlägg
157
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4533
Medlemskap
2023
Sv: Billig LED-tv!!!

Hej!
Ni som köpt Andersson LED TV hur är digitalmottagningen på den? Jag har en Grundig VLE2000 19" med urusel mottagning när man står på en plats där signalen inte är den bästa. Jag var i Mellanfjärden för 2 veckor sedan och fick inte in en enda kanal. Andra som stod på ställplatsen hade hyfsad mottagning. Har även provat den hemma i huset med dåligt resultat. Där jag har bra mottagning på andra TV apparater. Jag har provat med en lös boxermottagare till TV:n och fick då in alla kanaler utan problem. Men den kräver att man kopplar in den till en 220V inverter och det vill man ju inte. Hade tidigare en Finnlux med värdelösa mottagningsegenskaper.
Jag vill ju nu inte köpa en 3:e TV till husbilen som kanske också har dåliga mottagningsegenskaper.
Hälsningar
Per
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: Billig LED-tv!!!

Vi har varit ute en del, har aldrig haft problem med mottagning.
Det låter som om problemet ligger i din antenn.
Vi har en hissbar antenn med 12v drift. Fungerar minst lika bra som de andra tv apparaterna vi haft.
Jag är supernöjd med tvn
 

Publikanen

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
6066
Medlemskap
2024
Sv: Billig LED-tv!!!

Jag bytte själv antenn för några månader sedan och fick mycket bättre mottagning, kan nu ofta se på tv utan att använda antennförstärkaren. Så mitt råd är kolla antennen.

Med vänlig hälsning

Publikanen
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Billig LED-tv!!!

Hallå e det därför ni har husbi,l å titta på TV KUUUUUL!
Vi åker till platser där det finns saker att titta på eller bada å sola eller gå ut å träffa lite folk ta en pilsner eller ett gott rött:):):):)

Gammalt inlägg som jag inte kan låta bli att besvara :wub:

För de som är ute med husbilen den tiden på året när man inte kan bada och sola eller när man är på platser där man inte kan träffa folk så kan det vara bra med en tv.

Det är ju inte heller alltid man står på ställen där det finns en massa folk och är man dessutom ute med husbilen mycket så kanske det inte är hälsosamt att alltid dricka öl och vin istället för att titta på tv :twitcy:

Som för mig och Runar tex som har med oss husbilen på mässor så kan det vara skönt en kall novemberkväll att slå på tv´n en stund innan man kryper till kojs. :yes:

Hälsningar
Lovisa :)
 
Toppen