• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bilist fick böter för sommardäck

Idag under morgon promenaden med vovven. Jag såg en förälder som hade lämnat sitt barn på dagis. Skola och dagis inom samma område, 30km/h gäller.
En Tesla, gasen i botten, for förbi 30 skyltarna i kanske 100km/h.
Har för mig vid fartkontroller vid skolor så var föräldrar de värsta syndarna !

I praktiken finns ingen bra lösning. Effektivaste lösningen vore en himla massa poliser på vägarna som beslagtog både körkort och fordon vid beteende som de ansåg skapa en risk. Då skulle också kostnader för vägbyggen och vägunderhåll minska radikalt. Tyvärr skulle snart hela samhället stanna.
Men skulle inte vi i klubben kunna föregå med gott exempel och anpassa vår körning efter de förhållanen som för tillfälligt råder. Fordon, väglag och trafikförhållande?

Ja, rätt ska vara rätt men tänk om bilisten frontalkrockat med någon istället för diket, då hade det blivit vårdslöshet i trafik. Folk måste ju tänka själv och inte ge sig ut med sommardäck i snöoväder även före 1 dec.

Tillbaka
Toppen