• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bildtråd

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Bildtråd

Hej igen här kommer något kul, hur många har varit på bio i Kivik :confused:
Lär vara Sveriges äldsta fungerande biograf över 100 år, vi hade turen att komma dit under Äppelmarknaden (året kommer jag inte ihåg) Bion var öppen och visade Richard Hobers Höst i paradiset, vilken är inspelad på Österlen. Finessen var att Richard Hober var på bion och berättade om sin film, en upplevelse få unnat :cool::D

Bilder2007-2008 033.jpg

Bilder2007-2008 034.jpg
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: Bildtråd

vi har en gubbe stående på en så kallad mjölkbrygga, där står också en 40 liters mjölk kanna, en morgon när vi vaknade så var mjölkkannan borta o gubben stod på våran väg, vad hade hänt? har någon försökt stjäla våran gubbe, eller har han bara varit på fest o var på väg hem
:wideeyed:

mars-09-012.jpg

mars-09-013.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Bildtråd

Jag tror att gubben är på väg hem från ett frieri på morgonkvisten.
Pigan tog med sig mjölk kannan till ladugården när hon gick förbi.
Det behövdes kanske ngn extra kanna eftrsom det kalvas för fullt så de kan spara lite råmjölk i den till råmjölkspannkaka./susanne
 
F

F.d. 55287

Guest
Sv: Bildtråd

Hej.
Här kommer en vinterbild och en sommarbild med utsikten över Lucernafjärdern med Gränsö i bakgrunden från vårt Paradis utan hjul:msn_island:.
Fast vi är oftare i den med hjul:mh4: för att se andra härliga utsikter:yes:.

100_1603.jpg

nya lgh 019.jpg


Leena o Kaj
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Bildtråd

Här käkar man Glass, utan e111 o de andra grejerna som emulugeringsmedel, konsistensgivare mm :D

HPIM0083.jpg
 
F

F.d. 4272

Guest
Sv: Bildtråd

Undrar om det är min dator som är kans. Från bild 83 finns ingen bild det står bara bifogade miniatyrer.//Lotta
 
Toppen