• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bildtråd

Knerten

HBK Medlem
Inlägg
258
Kommun
Norge
HBK-Nr
180
Medlemskap
2024
Sv: Bildtråd

Moseldalen en tidlig morgen i august 2006. Morgentåka holder på å forsvinne mens elva ligger som et speil. Det var en slik vakker morgen som sitter i minnet for alltid. Fra vår første tur til Mosel, men det har blitt flere!

mvh magne

mosel.jpg
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Bildtråd

Semesterbild från 1956 eller 57. Vi, min far och mor och jag är i Ystad på semester i den nyinköpta SAAB 93:an. Bilen registrerades på mej och jag har den fortfarande kvar. En ägare på 53 år,inte så vanligt kanske. Tyvärr har jag den inte i kördugligt skick i dagsläget. Har hållit på i ca 12 år att gå igenom den men arbetet har inte haft prio 1 på länge. Men alla delar finns och hoppet är det sista som överger människan så än är det inte helt kört.

saabsemester.jpg
 
F

F.d. 15312

Guest
Sv: Bildtråd

Semesterbild från 1956 eller 57. Vi, min far och mor och jag är i Ystad på semester i den nyinköpta SAAB 93:an. Bilen registrerades på mej och jag har den fortfarande kvar. En ägare på 53 år,inte så vanligt kanske. Tyvärr har jag den inte i kördugligt skick i dagsläget. Har hållit på i ca 12 år att gå igenom den men arbetet har inte haft prio 1 på länge. Men alla delar finns och hoppet är det sista som överger människan så än är det inte helt kört.

..........så läckert med Sixten Sasons skapelse!
Kanske kan jag inspirera till "nya tag" med en snygg bild av polarens nyrenoverade!
Sason ritade dessutom Monark Monarscoot + en hel del andra prylar.
Mvh MrAbart (Monarscootägare)

saab2.jpg
 
F

F.d. 16087

Guest
Sv: Bildtråd

Jo då, Herkules har jag flugit. När jag gjorde min värnplikt på F16s jaktdivition J35 Draken flög vi till Boden (heden) ett stridsflygfält i buschen. På helgerna dansade vi på Bodensia nya o gammla. Vi från flygvapnet var inte så populära bland de övriga värnpliktiga från omgivningen. Men desto populärare bland traktens damer. Tack för att du väckte gammla minnen till liv Gurra.
MVH Gunnar S
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Bildtråd

Lite bilder från 12-15 års arbete på Saaben.
Ove,G
Ser bra ut men jobba på. Skulle vara en riktig kioskvältare på veteranbilstillställningar. Är ofta på sådana och det är inte varje dag man ser en hederlig gammal djungeltrumma.
Lycka till hälsningar Bror
 
Senast ändrad:
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Bildtråd

Hej på er
Här har ni lite till att renovera.Kommer inte på vad stället heter där jag tog bilderna.
Någon kan fylla i den som vet Tingsryd trakten ???? i Småland i alla fall.Körde förbi kunde bara inte låta bli att fota.
Mvh
Anton

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg
 
F

F.d. 15312

Guest
Sv: Bildtråd

Semesterbild från 1956 eller 57. Vi, min far och mor och jag är i Ystad på semester i den nyinköpta SAAB 93:an. Bilen registrerades på mej och jag har den fortfarande kvar. En ägare på 53 år,inte så vanligt kanske. Tyvärr har jag den inte i kördugligt skick i dagsläget. Har hållit på i ca 12 år att gå igenom den men arbetet har inte haft prio 1 på länge. Men alla delar finns och hoppet är det sista som överger människan så än är det inte helt kört.

Är den till salu????
mvh MrAbarth
 
Toppen