• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Besiktning utomlands

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Absolut inte någon ironi.
Varför skulle det vara det?
Tänkte på detta: "Naturligtvis kan en sådan tjänst kosta några tusen kronor och kunderna kommer att välla in."
Med tanke på hur mycket det klagas över priset på besiktningar och annat misstänker jag att besöken blir ganska sporadiska
och därigenom olönsamt för företaget.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Jag tänkte, har man försatt sig i en situation där man får körförbud pga bilen ej kan besiktigas, så är det billigt med tex 4000 kr VS att köra hem igen.

Det skall nog till en sådan prisnivå också för att en Svensk besiktningsfirma skall erbjuda besiktning i Spanien.
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
465
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Vad jag hört av folk med rötter i Tyskland och Norge är både besiktningens utförande och frekvens annorlunda. Vill minnas att exempelvis tyskar bara besiktigar varannat år! Borde ju i så fall EU anpassas då årlig besiktning av fordon som ofta inte rullar mer än några hundra mil känns väldigt onödigt!
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Besiktning i utlandet

Nej! Det går inte att besikta svensk registrerad bil utomlands.
Läs inläggen i tråden ovan.

(Men jag funderar fortfarande på registrera bilen i Panama eller Liberia. :) )
Det går visst att besikta bilen utomlands..... Men den är inte giltig i Sverige.
Jag har själv gjort det två ggr.
 
Toppen