• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bensinskatteuppror

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022
Sv: Bensinskatteuppror

Hej!

Tack för ett bra initiativ, Eva&Hasse.
Det finns säkert mycket bättre sätt att skydda miljön.
Bygg ut järnvägen i stället för att lägga ned,
köp närproducerade varor o.s.v.

Campinghälsningar Curt.:music-icon: :music-icon: :music-icon:
 
S

SevenEleven

Guest
Sv: Bensinskatteuppror

Vi får väl göra som de franska bönderna gör när de har fått nog.
Vi tar våra husbilar (och eventuella traktorer) och blockerar alla större vägar i Sverige tills de ger med sig...
Att bara skriva in sitt namn på en protestlista är i och för sig lite mer tyspiskt för oss (mesiga) svenskar. =)

/Lasse
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Bensinskatteuppror

Bra lista. Bara att ösa på namn för den som har tid.

:yes: Ni kan skriva hur många som helst tydligen från samma dator:yes:
 
F

F.d. 14038

Guest
Sv: Bensinskatteuppror

Jag kom på en grej som jag inte vet hur den skulle funka. Men min ide är att om vi alla mailade in till varje parti som är med i alliansen ochtalade om vad vi anser om deras svek skulle det betyda att ca 900 mail till varje parti, och vi vill ju naturligtvis ha svar på vårat mail. Om vi skulle få svar kan vi svara på detta mail om och om igen. Det ända vi behöver är deras e-postadress. Vad tror ni om det.:p :p
 

Bozze

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026
Sv: Bensinskatteuppror

Det dom höjer på bensinen tar jag igen många gånger om på sänkt fastighetsskatt :wink::wink::wink::p:p:p
 

Bozze

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026
Sv: Bensinskatteuppror

C:A 4000 mil X 1,0 X0,30 öre = 1200 kr detr tjänar jag in många gånger om:wink:
 
F

F.d. 14038

Guest
Sv: Bensinskatteuppror

Dålig ursäkt tycker jag, jag förstår inte vad fastighetsskatten har med bensinskatten att göra, dessutom hur mycket får du betala i fast komunal avgift isstället för fastighetsskatt. Alla sitter inte i den stolen som du gör utan det är ett fåtal och dom ska väll också kunna ha råd att komma på våra träffar och åka på semester utomlands eller är det bara de med flotta hus och låga avgifter förunnat.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Bensinskatteuppror

Bozze.
Ja det var ju också en värdering.......................


:p Köp ett hus med högre taxeringsvärde så kommer du snart att tjäna på att sätta dig i bilen:p
 

Bozze

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026
Sv: Bensinskatteuppror

Oj, jag var lite ironisk,dom tar från en grupp för att sänka för en annan grupp tro mig jag tillhör inte dom som sitter med en 15 miljoners villa som borg och gänget,det e dom som e de stora vinnarna.
 
F

F.d. 14038

Guest
Sv: Bensinskatteuppror

Hörde just på nyheterna att den nya regeringen äntligen kommit fram till ett beslut när det gäller fastighetsskatten. Om jag förstod rätt så kommer den komunala avgiften att vara max 6000:-/år eller 0,75% av vad fastigetskatten är idag. För dom med låga fastighetsskatter en vinst 0,25%/år.
Det är bara att jubla, jag sitter också i villa och kommer att bli miljonär.
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Bensinskatteuppror

För att inte tala om Mr Göran Persson....på herrgården

ds
 
F

F.d. 14038

Guest
Sv: Bensinskatteuppror

Ja farbror Persson älskar nog denna regeringen eller kan det vara så att han förstod hur mycket han skulle tjäna på ett regeringsbyte, själv hade han nog aldrig jyckats få med de gröna och ilröda på en sådan politik.:p
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Bensinskatteuppror

En sak som jag inte förstår är hur miljön mår bättre om jag betalar mer skatt. Enda sättet som jag ser är att förbjuda oss att köra våra husbilar, då skulle det bli mindre utsläpp. Nej, det är bara ett sätt att få in kulor till statskassan.
 

Homecar

HBK Medlem
Inlägg
64
Kommun
Olofström
HBK-Nr
225
Medlemskap
2024
Sv: Bensinskatteuppror

Vad då fastighetsskatten.De införde högre avgift än vad jag har fastighetssaktt idag så det går på minus.Varför måste man kalla en skatt för avgift för det är det ändå frågan om eller...
 
F

F.d. 10180

Guest
Sv: Bensinskatteuppror

Vad skall vi rösta på? det är samma sak vid varje val Lövar vilt ock brett bara grönna skogar som aliansen bryter sina löften så sitter dom bara till 2010 sen är det adjöss
bara ta bort fastigsskatten men ingen övriga höjningar tyvär blev det inte så endast miljöpartiet jublar dom vill ha benspriset 20:- litern aliansen vill att vi ändvänder annat typ av drivmedel vaddå för drivmedel det endast är ved då ökar kolisiden
man undrar vilken del av kroppen tänker med (har någon förslag)
Olof
 
S

SevenEleven

Guest
Sv: Bensinskatteuppror

Oj, jag var lite ironisk,dom tar från en grupp för att sänka för en annan grupp tro mig jag tillhör inte dom som sitter med en 15 miljoners villa som borg och gänget,det e dom som e de stora vinnarna.

Precis, de som bor ute på landet märker ingen större skillnad och samtidigt "drabbas" de av den höjda bensinskatten om de nu kanske pendlar in till sitt arbete varje dag.

/Lasse
 
Toppen