• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Batteri under passagerarstol

lillan

FD HBK Medlem
Inlägg
156
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
2174
Medlemskap
2022
Hur gör man för att få loss batteriet under passagerarstolen i en Dethleff Advantage T-6501 årsmodell 2008?
Om hela stolen måste bort, hur gör man?
Lillan :confused:
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: Batteri under passagerarstol

Hur gör man för att få loss batteriet under passagerarstolen i en Dethleff Advantage T-6501 årsmodell 2008?
Om hela stolen måste bort, hur gör man?
Lillan :confused:

Om det är som på min så sitter stolen med sexkantsskruvar och den ena skruven kommer man bara åt med en polygrip. Enda möjligheten är att lossa hela stolen för att mäta kapasiteten i batteriet. Ganska korkat.
 
F

F.d. 12016

Guest
Sv: Batteri under passagerarstol

Du måste lyfta bort hela stolen, har du en Fiat ducato, sitter det totalt 6 insexbultar, sedan får du vinkla stolen, för att den ska lossa i spåret.
Det går mycket enklare om man är två personer, speciellt när du ska sätta dit stolen.
Om du behöver byta batteriet, se till att det håller ungefär samma mått som det tidigare.
Jag själv trodde att det kunde vara lika stort som batterilådan, fick åka och byta det nya batteriet, stolen tog i själva batteriet.

Lycka till MVH Perry
 
F

F.d. 27056

Guest
Sv: Batteri under passagerarstol

På våran Fiat är det bara 4 skruvar av "IKEA" sort (sexkant)...hur enkelt som helst att plocka ut stolen och sätta tillbaka den igen.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Batteri under passagerarstol

Det er rett, demonterer en også skinnene så er det bare 4 bolter.
Sett setet først helt fram og demonter boltene bak, deretter helt bak slik at du kommer til de fremre 2 boltene. Insexa er verktøyet....
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Batteri under passagerarstol

På Forden fyra skruvar också, men vete f-n om jag vill säga att den är lätt att plocka ur. Tung är den och obalanserad. Lätt att repa både här och där...och säkerhetsbältet gör allt för att försvåra det hela. Månne lättare i Fiat.

Roadglider
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Batteri under passagerarstol

Om det är som på min så sitter stolen med sexkantsskruvar och den ena skruven kommer man bara åt med en polygrip. Enda möjligheten är att lossa hela stolen för att mäta kapasiteten i batteriet. Ganska korkat.

Detta har även jag sysslat med idagarna. De fem insexskruvarna tog jag med vanliga verktyg (insexbits)genom att föra stolen i olika riktningar. Den sjätte tog jag med en ikea insexnyckel. Korkat ja , jag iinstämmer!!!!
 
Toppen