Magnus Strandberg
HBK Medlem
Har beställt 4 st 3.2v 280A celler. Vill köpa ett lapp aggregat för att balansera upp dom. Nu är jag inte ute efter ett super duper dyr sak. Men som räcker till dessa celler. Eller om jag kan hyra av någon här
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Finns vanliga likspänningsaggregat där du kan ställa in spänning och ström antar att det går bra att köra alla parallellt.Har beställt 4 st 3.2v 280A celler. Vill köpa ett lapp aggregat för att balansera upp dom. Nu är jag inte ute efter ett super duper dyr sak. Men som räcker till dessa celler. Eller om jag kan hyra av någon här
Okej en JK BMS. Verkar finnas olika. Kommer inte att använda inverter, så det räcker med 100A. Någon som ni rekommenderar
Såja JK bms beställd. Vintern räddad att bygga ihop prylarna.
Blev från EbayVart tar du ditt ifrån?
Vilken modell valde du?
Strömmen tages ifrån batteriet....En fråga till er som kan detta, var tas strömmen till denna BMS apparat det kan väl inte vara från laddnings strömmen för då får man ju förluster vid varje upp och urladdning?
Då kommer ju verkningsgraden på batteriet att sjunka.
Knut klarade sej i åratal utan BMS och batterierna är väl bättre nu?
En undran... Är det 8 celler du skall koppla samman.?Tack för all support. Blir säkert mer framåt när man ska koppla allt
Friskt kopplat hälften brunnet
![]()
Jag tror jag förstår vad du lurar på(?)En undran... Är det 8 celler du skall koppla samman.?
Läs mitt 1:a inläggEn undran... Är det 8 celler du skall koppla samman.?