• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Balansboll/Pilatesboll

H

hianders

Guest
Nu har vi köpt en balansboll (75 cm) och skall nog köpa en till. Vi skall träna balans och ben- samt magstyrka. Vi har för avsikt att använda dem istället för stolar vid datorerna. Spännande!

hianders/Inger & Hasse
 
F

F.d. 53197

Guest
Sv: Balansboll/Pilatesboll

Annars kan man ju göra så här::twitcy:


Skämt åsido så är de bra att sitta på, och den lilla obalansen de ger gör nog stor nytta, eftersom det blir så lång tid! :)

/Jessika
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Balansboll/Pilatesboll

Mina dagliga skogspromenader om 5-7 km med hundarna ger mig/oss den typ av motion vi gillar bäst och tror mest på. De är dessutom gratis och kräver inte heller några vrist- och handledsvärmare!
 
H

hianders

Guest
Sv: Balansboll/Pilatesboll

Men det är just därför jag (framförallt) skall träna stabilitet och styrka eftersom jag har haft problem med mina ben. Så att jag kan ta de långa promenaderna m hundarna!!!
:wub:

Alla sätt är bra utom de dåliga!!

Ha en trevlig helg!

Inger
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Balansboll/Pilatesboll

Jättebra med pilatesbollen när man har problem med rygg och ben. Det gäller att träna sina rygg-och magmuskler så vi kan gå långpromenader med våra hundar. Jag har också köpt en rulle genom sjukgymnasten. När man använder den så får visst småmuskler som är svåra att komma åt, också arbeta. Både boll och rulle går ju också bra att ta med i husbilen. Så fortsätt du Inger med din boll.
Hur gör man förresten för att få med en bild här?
 
H

hianders

Guest
Sv: Balansboll/Pilatesboll

Hej Lenima - sheltiekompis! När du svarar på ett inlägg så finns det ett gem härovanför, tyrck på det och Bläddra (leta efter bild), ladda upp och så har du en bild i ditt inlägg.
Ungefär så här;

Inger/fru hianders
 

Bilagor

  • 020.jpg
    020.jpg
    458,7 KB · Visningar: 1
F

F.d. 53197

Guest
Sv: Balansboll/Pilatesboll

Jättebra med pilatesbollen när man har problem med rygg och ben. Det gäller att träna sina rygg-och magmuskler så vi kan gå långpromenader med våra hundar. Jag har också köpt en rulle genom sjukgymnasten. När man använder den så får visst småmuskler som är svåra att komma åt, också arbeta. Både boll och rulle går ju också bra att ta med i husbilen. Så fortsätt du Inger med din boll.
Hur gör man förresten för att få med en bild här?

Jag högerklickade på en bild och valde kopiera. Sedan gick jag till inlägget och högerklickade där efter att ha satt markören på en ny rad, och valde klistra in.
/Jessika
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Balansboll/Pilatesboll

image.jpg

Lilla Larissa blev lite upp och ner men jag fick in fotot i alla fall. Det enda jag har av henne i min nya iPad som jag försöker lära mig.
Tack för tipsen.
 
F

F.d. 29979

Guest
Sv: Balansboll/Pilatesboll

Nu har vi köpt en balansboll (75 cm) och skall nog köpa en till. Vi skall träna balans och ben- samt magstyrka. Vi har för avsikt att använda dem istället för stolar vid datorerna. Spännande!

hianders/Inger & Hasse

Grattis till erat köp!
En pilatusboll är ett mycket bra träningsredskap för allt från den otränade till den vältränade.

Pilatesboll | Träna hemma
 
Toppen