• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Backventil

T

TonyR

Guest
Har problem med varmvattnet , det kommer luft en lång stund innan vattnet kommer spottande och fräsande och sedan går över till rinnande vatten , antar att det är en backventil av något slag som inte fungerar , men var sitter den och hur ser den ut .
Har en Alde pannan 3010 . Kallvattnet fungerar som det ska och spolar jag med varmvattnet en stund så fungerar det bra i början , dvs varmvattnet kommer direkt , men väntar jag till dagen efter så blir det luft,fräsande innan varmvattnet kommer igen .
Bor för närvarande i husbilen då jag renoverar huset som vi ska bo i så då vill man att det ska fungera optimalt.

TonyR

Sv: Backventil

Hmm, 3010 har en luftkudde i varmvatntanken. To mulige årsaker: vatn med for mye luft som kommer ut under oppvarming og øker denne kudde, eller termostaten stillt for høyt slik at det blir ånge i kudden. Begge deler ville gi denne type feilmelding. Backventilen skal være felles for varmt og kalt vatn.

Sv: Backventil

Hade denna typ av fel för något år sedan. Fann tillslut att det var backventilen som på min bil (kabe) satt nere i vattentanken straxt åvanför pumpen.

Tillbaka
Toppen