• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Backkamera.

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
:cool: Idag var jag in till Teknikmagasinet och köpte, en trådlös färgkamera med ljud, 4 kanaler på 2,4 ghz upplösning på 628x582 pixlar, ljuskänslighet 2 lux, för : 799,00 kr
Den kopplade jag ihop med min 12 volt 10 tum LCD TV här hemma för att kolla om det var något att sätta på Husbilen. Jag blev positivt överaskad vad bra man såg med den lilla kameran som bara är, 23 x 23 x 23 mm stor, jag tänker att sätta in den i ett eget positionsljus på takräcket, diskretare går väl inte att ha en backkamera? med tanke på stöldrisk?

Tjena. :cool:
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Backkamera.

Hej,

Nu är backkamera plus stereo installerat av husbilsfirman. De tyckte hela paketet verkade kanon bra och att det verkade vara minst lika bra kvalitet som det paketet de säljer för 5000:- inklusive skärm.

Riktigt smart, strömmen togs från backljuset och stereon känner av när den då får signal via video kabeln och slår över till bildvisning på backkameran.

Allt som allt kostade det mig ca 2800:- inklusive frakt för stereo samt backkamera och kablar.
 
Toppen