• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Backkamera från England?

G

Göran T625

Guest
För någon eller två månader sedan såg jag något om en engelsk leverantör av backkamerasystem. Hur jag än letar finner jag inte tillbaka. Någon som vet?

Göran
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera från England?

Hej, jag tror att det är den här hänvisningen du letar efter.
Tyvärr så verkar just den här backkameran för ca. 2000:- vara slut för tillfället.


Lycka till JANKRO.


Nackdelen med hemsidor som man länkar till är när dom gör om hemsidan så funkar inte länken .

Är det denna som eftersöktes ?

Reversing Camera | Reversing Cameras | CMOS Reversing Cameras | CCD Reversing Camera from Parkingcameras.com :: Sony CCD Twin Lens :: (KIT) (MON2+CAM30) 7" Stand On-Dash Monitor and Night Vision Twin Lens Sony Sensor CCD Black Bracket Reversing Camer
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.581
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Backkamera från England?

Nackdelen med hemsidor som man länkar till är när dom gör om hemsidan så funkar inte länken .
-------------------------------------------------------
Skall man vara petig så tror jag att kameran i det här kittet är lite enklare och billigare än den ursprungliga :) men det är troligen inget man märker.

Mv.h. JANKRO.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera från England?

Jag har bytt bakkamera. Den nya klämmer om den inre backspegeln, sitter mycket bra.
En (1) kabel löper ovan takklädseln till nästa kontakt bakom förarhytten. Där kopplas den samman till 2 video och en 12v, därefter genom samma hål i taket som leder kablar (dominerar i bilden) till solpanelen (just nu med röd tejp över tätningen) och de 3 kablarna löper vidare längs taket till kamerorna.
Dubbelkameror är fastsatta på en tvärskena över cykelstället. Mössan över kameran är inte fällbar, den sitter fast.
Jag upplever bilden i backspegeln som bra. Den blanka ytan fungerar som vanlig, halvbra, backspegel när videon är avstängd.
Totalt 2000:- hemtransporterad, tog ett par dar. Mest pilljobb med att hitta bra kameraplats och att gömma överbliven kabel utan att kapa.
Leverantörens hemsida finns högre upp i denna tråden.
 

Bilagor

  • PICT3318.JPG
    PICT3318.JPG
    149,1 KB · Visningar: 12
  • PICT3320.JPG
    PICT3320.JPG
    139,8 KB · Visningar: 6
  • PICT3319.JPG
    PICT3319.JPG
    148,6 KB · Visningar: 9
Toppen