• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Backkameror

boppe

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
6385
Medlemskap
2024
Eftersom jag är "nybörjare" här så vet jag inte om detta är helt rätt forum men jag ställer frågan i alla fall, som alltså rör backkameror. Håller på att skaffa en sån men det är ju verkligen en "djungel".

Är det någon som har erfarenhet av trådlösa sådana och kan man då rekommendera nåt särskilt märke?

Funkar dom med bra bildkvalitè? Är dom krångliga att installera? Var sätter man sändaren exempelvis? Var är bäst att sätta kameran, vid regskylten eller högt upp? Förstår att det är bättre högt upp men det kanske är enklare och mindre ingrepp i själva bilen om man sätter den vid regskylten, eller hur?

Är inte beredd att lägga mera pengar än max 3000 kr och vill ha en skärm som är större än 3,5".

Tacksam för lite tips!!

M v h
Bosse
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.594
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Backkameror

Skall du ha fullt utbyte av backkameran så skall den vara monterad högt upp så att du kan se stötfångaren och ca 5-6 meter bakåt.

Trådlös är av olika anledningar sämre än fastmonterade via kabel.
Sök på backkamera här i forumet så hittar du många inlägg i ämnet.
 
F

F.d. 29876

Guest
Sv: Backkameror

Hej,

Den bästa funktionen får man med trådbunden överföring, det är inte så besvärligt som man skulle kunna tro att dra en kabel, t.ex. under bilen.

Du kan t.ex. köpa en dubbel backkamera (120 grader neråt och 90 grader rakt bakåt) + en 7" monitor + kablar, för drygt 2000 kronor.
Reversing Camera | Reversing Cameras | CMOS Reversing Cameras | CCD Reversing Camera from Parkingcameras.com :: Sony CCD Twin Lens :: (KIT) (MON2+CAM31) 7" Stand On-Dash Monitor and Night Vision Twin Lens Sony Sensor CCD White Bracket Reversing Camer

Kvaliteten på bilden blir riktigt bra.

Mvh Bengt
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 1689

Guest
Sv: Backkameror

Ovennevnte tråd:
Den her er jo jattebillig! ca 2000 kr.-
Reversing Camera | Reversing Cameras | CMOS Reversing Cameras | CCD Reversing Camera from Parkingcameras.com :: Sony CCD Twin Lens :: (KIT) (MON2+CAM31) 7" Stand On-Dash Monitor and Night Vision Twin Lens Sony Sensor CCD White Bracket Reversing Camer

Selv har jeg brukt over 10 000 kr på denne utstyret!
Content frame Sverige
produkt nr: RV-790


Så jeg har notere nettsted, og neste bobil, bestiller jeg den fra england!
Noen som selger den i Norden?
 
Senast redigerad av en moderator:

boppe

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
6385
Medlemskap
2024
Sv: Backkameror

Tack för era tips, allesammans.

Har nu beställt den kamera som ni rekommenderade i bifogad länk. Är den så bra som det verkar i beskrivningen så är det ju en god investering. Vi får väl se när den dyker upp och, bäst att tillägga, när jag hinner installera den. Jag återkommer med resultatet.

Hade du praktisk erfarenhet av den Bengt?

M v h

Bosse
 
F

F.d. 29876

Guest
Sv: Backkameror

Tack för era tips, allesammans.
Hade du praktisk erfarenhet av den Bengt?
Hej,

Jag köpte från "Parkingcameras" tidigare innan de hade dubbelkameran.
Så jag tog istället två olika kameror och placerade en upptill och en vid nummerskylten.

Jag är mycket nöjd med firmans service och kamerorna, som är byggda i aluminium, fungerar fint.

Jag rekommenderade min kompis Gunnar att köpa från samma firma och han fick dubbelkameran. Som jag hör från honom är han nöjd och belåten med köpet och tycker bilden är fin.

Mvh Bengt
 
F

F.d. 5941

Guest
Sv: Backkameror

Hej.
Är ni nöjda med dessa kameror? Är på gång att beställa ett kit.

//Mattias
 

hellstrand

FD HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Linköping
HBK-Nr
5022
Medlemskap
2022
Sv: Backkameror

Hej. Jag har nyss monterat en backkamera från www.backkamera.se och där köpt erbjudandet (7 tums med kamera för ca 1900). Till denna en sats för att montera trådlöst (ca 500). Rabatt för husbilsklubben. Monterat detta idag och fick allt att fungera. Ser mycket bra ut. Hade ett sämre system förut med mindre kamera och gråaktig bild. Har monterat sändare och mottagare. Mottagaren sitter inne i ett skåp, men det verkar fungera smärtfritt.
mvh Chris
 
F

F.d. 29916

Guest
Sv: Backkameror

Tack för era tips, allesammans.

Har nu beställt den kamera som ni rekommenderade i bifogad länk. Är den så bra som det verkar i beskrivningen så är det ju en god investering. Vi får väl se när den dyker upp och, bäst att tillägga, när jag hinner installera den. Jag återkommer med resultatet.

Hade du praktisk erfarenhet av den Bengt?

M v h

Bosse
Hej, hur funkade kameran för dig, undrar Göran?
 
Toppen