Sv: Bürstner - är det kvalite??
Jag anser inte att Bürstner är ett jättedåligt märke, inte sämre än andra lågprisbyggen på marknaden.
Mitt "problem" är att bilen av någon anledning anses hoppa upp i värde när den transporteras till Sverige.
Ett exempel;
Tysk prislista Bürstner Aviano I870 G, grundpris 84190€ = ca 765000 kr
http://www.buerstner.com/de/reisemobile/integrierte/aviano/grundrisse/details/model/aviano-i-870-g_de.html
Likadan bil i Sverige, men med Alde värme (ca 30 000 kr):
Östgöta Camping-Gruppen AB - Vi levererar husvagnar & Husbilar till Sveriges Trevligaste kunder.
1 113 000 kr.
För 760 000kr, är Bürstner Aviano I870 G med stora chassiet/motorn en mycket bra bil.
Det finns få konkurrenter som ger lika mycket bil för pengarna.
Om man då skall betala 1,1 miljoner för samma bil, då är man uppe i ett segent som bilen inte tål att jämföras i.
För dessa pengar, får man en tre axlad Charthago tex, en bil av en helt annan klass.
Det är detta förhållande jag är så kritisk till.
Jag kunde köpa en Bürstner Solano 870 för 760 tusen ny, men den finns inte i tankevärlden för 1,1 mille.
Så svaret på trådskaparens fråga, är att Bürstner inte är en "kvalitetsbil", utan en massproducerad bil med OK kvalitet för prisklassen 50-80 tusen €
Jag anser inte att Bürstner är ett jättedåligt märke, inte sämre än andra lågprisbyggen på marknaden.
Mitt "problem" är att bilen av någon anledning anses hoppa upp i värde när den transporteras till Sverige.
Ett exempel;
Tysk prislista Bürstner Aviano I870 G, grundpris 84190€ = ca 765000 kr
http://www.buerstner.com/de/reisemobile/integrierte/aviano/grundrisse/details/model/aviano-i-870-g_de.html
Likadan bil i Sverige, men med Alde värme (ca 30 000 kr):
Östgöta Camping-Gruppen AB - Vi levererar husvagnar & Husbilar till Sveriges Trevligaste kunder.
1 113 000 kr.
För 760 000kr, är Bürstner Aviano I870 G med stora chassiet/motorn en mycket bra bil.
Det finns få konkurrenter som ger lika mycket bil för pengarna.
Om man då skall betala 1,1 miljoner för samma bil, då är man uppe i ett segent som bilen inte tål att jämföras i.
För dessa pengar, får man en tre axlad Charthago tex, en bil av en helt annan klass.
Det är detta förhållande jag är så kritisk till.
Jag kunde köpa en Bürstner Solano 870 för 760 tusen ny, men den finns inte i tankevärlden för 1,1 mille.
Så svaret på trådskaparens fråga, är att Bürstner inte är en "kvalitetsbil", utan en massproducerad bil med OK kvalitet för prisklassen 50-80 tusen €