• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Båtfirma med grejor passande husbil

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Båtfirma med grejor passande husbil

Detta har varit känt för båtfolket länge. Som gammal båtmänniska fick jag en chock när jag första gången klev in i en affär för husvagns-och husbilsfolket! Enorm prisskillnad på i princip samma varor! Behöver jag något till husbilen kollar jag alltid i båttillbehörsaffären först! Båtfolket lurar man inte så lätt! :D

Bra att du sprider budskapet, Sharky!

Jappe
 
F

F.d. 2944

Guest
Sv: Båtfirma med grejor passande husbil

Köpte två solceller där för en månad sedan när det var rea.
2 x 50 watt samt regulator med display = 4000:-
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Båtfirma med grejor passande husbil

Många av mina inköp till min renovering har skett hos Erlandssons Brygga. Trevligt folk och mycket att välja bland. Senaste köpet var för några veckor sedan och var ett Isotherm kylskåp. Skall dit i morgon och köpa bättre polskor til batteriet.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Båtfirma med grejor passande husbil

När vi köpte båt första gången (sent 70-tal) upplevde vi exakt detsamma - fast tvärtom...

Vi behövde bland annat en nattlampa till sjökortet - fanns i marinbutikerna för ca 700kr - en kaffepanna utan botten med en röd lampa i pipen och en lins i locket.

Upptäckte att Biltemai Linköping (fanns bara där då) sålde samma grej som kartläsarlampa till rallyåkare för halva priset!​
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Båtfirma med grejor passande husbil

Vilken seriös båtmänniska köper en kaffepanna utan botten med en röd lampa i pipen och en lins i locket för att lysa på kortet?

INGET ONT OM BILTEMA - för guds skull! Jag älskar Biltema!

Jappe
 
Toppen