• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bästa ringnycklarna

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.797
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Bästa ringnycklarna

Man kan allt slinta ändå, men det kanske blir någon annan del av handen eller armen som får stryk istället. :)
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Bästa ringnycklarna

Hej, tillverkas inte bacho ringnycklar längre? Köpte en på svedol för någon månad sen och tyckte den såg ut som de brukar.

Jovisst finns det verktyg som är märkta Bahco men de är inte lika tunna och lätta och de är inte tillverkade i Enköping.
 

Night hawk

HBK Medlem
Inlägg
438
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2024
Sv: Bästa ringnycklarna

Bacho ingår i moderbolaget Snap-on så det finns väl någon rimlighet i att de håller en hög klass även de.
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Bästa ringnycklarna

Nu var det länge sedan jag köpte verktyg, istället för att försvinna börjar mina växa fram vartefter jag röjer hemma.
Men jag har alltid gillat mina Kamasa-verktyg.
Det ligger nycklar från Bacho, Hazet, Snap-On och biltema i lådan och Kamasa är minst samma klass som de gamla Bacho och Hazet.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.708
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Bästa ringnycklarna

Det finns både Bahco och Sandvik märkta verktyg i olika kvalitetsklasser, de tunna, smidiga och starka finns att köpa men då oftast i specialaffärer och till ett betydligt högre pris.
jag har fortfarande kvar några Gedore tolvkanthylsor som min far köpte i början på 60-talet, de är använda i yrkesbruk under många år men är i stort sett opåverkade av detta. De här hylsorna är av riktigt hög kvalitet men de kostade också därefter, ser man till hur mycket de använts är de däremot riktigt billiga.
 

ludde72

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Haninge
HBK-Nr
10342
Medlemskap
2024
Sv: Bästa ringnycklarna

Bacho har väl flera serier i dagens läge, dom som brukar vara i satserna man köper på "stormarknaden" är ju lite tjockare och kraftigare än dom man kan köpa styckvis i yrkesbutiker....

| BAHCO


På förra firman jag jobbade hade vi rätt mycket Stahlwille vilket jag tyckte var bra verktyg, helt i klass med Bacho

Lasse
 
Toppen