• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avtal med Tele2, Mobilabonnemang och Mobilt Bredband

lpalmborg

HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Gotland
HBK-Nr
5114
Medlemskap
2024
Händer det något på denna front? Någon ny ”upphandling”. Något som görs? 4-månadersregeln?
 

Yngve Pettersson

HBK Medlem
Inlägg
74
Kommun
Linköping
HBK-Nr
18825
Medlemskap
2024
Har svaret kommit från Tele2?
Fick SMS att mitt abonnemang går ut den 19/7.

Uppdatering
Efter kontakt med Tele2 så erhöll jag samma villkor som tidigare 30GB och extra datakort 279kr/mån, gäller i ytterligare 2 år men kan sägas upp om jag så vill.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Vi har kontaktat Tele2 för att få besked om en förlängning alt. omförhandling av avtalet, ännu inget svar.
Vi har också kontaktat Tre, Telenor och Telia. Nu händer nog inget under semesterperioden.

För din och andra i samma situation:
Ring Tele2:s kundtjänst och diskutera med dem. Du skall åtminstone få 20% rabatt som 65+.
Seniorrabatt på alla abonnemang | Tele2
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
En tanke , kunde man inte förhandla fram ett totalpaket. Med vanligt bredband och det andra. När man är borta med husbilen använder man i princip inte hemma anläggningen.
En totalkund är mer attraktiv.
 

Tommy N

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Vi har kontaktat Tele2 för att få besked om en förlängning alt. omförhandling av avtalet, ännu inget svar.
Vi har också kontaktat Tre, Telenor och Telia. Nu händer nog inget under semesterperioden.

För din och andra i samma situation:
Ring Tele2:s kundtjänst och diskutera med dem. Du skall åtminstone få 20% rabatt som 65+.
Seniorrabatt på alla abonnemang | Tele2

Hej
Vill påpeka operatören Tre är värdelöst om man vill fara utanför allfarvägarna och uppåt Norrland! Jag hoppas att det tas hänsyn till täckningskartorna när beslut tas. Som jag ser det är tele2 o Telia i en klass för sig!
Hälsningar
Tommy
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.550
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Kan nämna att jag för ca en månad sedan stod mitt i centrala Umeå och hade endast tillgång till 112 på mitt 3-abonnemang. Inte ens så långt söderut som Avesta gick att få varken 3G eller 4G mitt i staden.
 

Tommy N

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Hej
Vill påpeka operatören Tre är värdelöst om man vill fara utanför allfarvägarna och uppåt Norrland! Jag hoppas att det tas hänsyn till täckningskartorna när beslut tas. Som jag ser det är tele2 o Telia i en klass för sig!
Hälsningar
Tommy
Vill också säga att vi har varit riktigt nöjda med tele2 och deras täckning från Abisko-Pajala till Skåne
Tommy
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Tre har mycket dålig service, man kan inte nå dem på telefon, endast chatt ofta med 30 före. Ursäkta mig. Har fel om Tre de går att kontakta, det är Hallon som är svåra att få kontakt med!
 
Toppen