• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Avtal med Tele2, Mobilabonnemang och Mobilt Bredband

Händer det något på denna front? Någon ny ”upphandling”. Något som görs? 4-månadersregeln?

Har svaret kommit från Tele2?
Fick SMS att mitt abonnemang går ut den 19/7.

Uppdatering
Efter kontakt med Tele2 så erhöll jag samma villkor som tidigare 30GB och extra datakort 279kr/mån, gäller i ytterligare 2 år men kan sägas upp om jag så vill.

Vi har kontaktat Tele2 för att få besked om en förlängning alt. omförhandling av avtalet, ännu inget svar.
Vi har också kontaktat Tre, Telenor och Telia. Nu händer nog inget under semesterperioden.

För din och andra i samma situation:
Ring Tele2:s kundtjänst och diskutera med dem. Du skall åtminstone få 20% rabatt som 65+.
Seniorrabatt på alla abonnemang | Tele2

En tanke , kunde man inte förhandla fram ett totalpaket. Med vanligt bredband och det andra. När man är borta med husbilen använder man i princip inte hemma anläggningen.
En totalkund är mer attraktiv.

Vi har kontaktat Tele2 för att få besked om en förlängning alt. omförhandling av avtalet, ännu inget svar.
Vi har också kontaktat Tre, Telenor och Telia. Nu händer nog inget under semesterperioden.

För din och andra i samma situation:
Ring Tele2:s kundtjänst och diskutera med dem. Du skall åtminstone få 20% rabatt som 65+.
Seniorrabatt på alla abonnemang | Tele2

Hej
Vill påpeka operatören Tre är värdelöst om man vill fara utanför allfarvägarna och uppåt Norrland! Jag hoppas att det tas hänsyn till täckningskartorna när beslut tas. Som jag ser det är tele2 o Telia i en klass för sig!
Hälsningar
Tommy

Kan nämna att jag för ca en månad sedan stod mitt i centrala Umeå och hade endast tillgång till 112 på mitt 3-abonnemang. Inte ens så långt söderut som Avesta gick att få varken 3G eller 4G mitt i staden.

Hej
Vill påpeka operatören Tre är värdelöst om man vill fara utanför allfarvägarna och uppåt Norrland! Jag hoppas att det tas hänsyn till täckningskartorna när beslut tas. Som jag ser det är tele2 o Telia i en klass för sig!
Hälsningar
Tommy
Vill också säga att vi har varit riktigt nöjda med tele2 och deras täckning från Abisko-Pajala till Skåne
Tommy

Tre har mycket dålig service, man kan inte nå dem på telefon, endast chatt ofta med 30 före. Ursäkta mig. Har fel om Tre de går att kontakta, det är Hallon som är svåra att få kontakt med!

Tillbaka
Toppen