• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Avstannade produktutvecklingen hos Apple

F

F.d. 53227

Guest
Sv: Avstannade produktutvecklingen hos Apple

Beprövad PureWiew teknik från Nokia 808 ! Anpassad till Lumias formfactor heter det !

Apple och resten av gänget kan känna sig rejält akterseglade.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Börskurser hit å dit kanske inte intresserar användaren...men kan ge en spegel av hur företaget mår och vad som händer på produktnivå...
Sex ledande chefer sålde nyligen delar av sitt innehav. Bland dem syntes vd:n Tim Cook och marknadsföringschefen Phil Schiller som håvade in runt 110 miljoner kronor vardera.
Kanske inte den bästa indikatorn på ett företag i uppgång...

Har vi varit bortskämda med återkommande nyheter från Apple ?
Känns som perioden efter man levde de gott på Mac Intoshen... sen störtdök Apple och producerade omöjliga produkter tills Steve Jobs dök upp igen och drog igång det hela...
Snart kommer iWatchen :D

Finns mer spännande företag/produkter idag.

Bosse

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Avstannade produktutvecklingen hos Android och Nokia

Med tanke på att de 41 Megapixlarna endast blir 5 eller 8 i den färdiga bilden tror jag mer på min Galaxy Camera med 21 ggr zoom och 16 Mpixlar samt 4.8 tums skärm trots att den har ett krångligt OS (Android 4.1.2). Mycket hänger på om Windowstelefoner överhuvud taget kommer att sälja?
Den som lever får se!

20121116T010804.jpg

Senast ändrad:

Hobby Toskana

FD HBK Medlem
Kommun
Kramfors
HBK-Nr
25129
Medlemskap
2022

LISTA Apple fortsätter att klättra på listan över världens största företag sett till omsättning.
Den amerikanska affärstidningen Fortune har presenterat årets lista över världens 500 största företag sett till omsättning. Värt att notera är att Apple ligger på plats 19, vilket är 36 placeringar högre upp än förra året.

Utgår vi i stället från vinsten (41,7 miljarder dollar) hamnar den amerikanska elektronikjätten på andra plats efter oljebolaget Exxon Mobil (44,9 miljarder dollar). Samma placeringar gäller för övrigt om vi utgår från det aktuella börsvärdet.

Utdrag ur årets Fortune Global 500 (omsättning inom parentes):
1 Royal Dutch Shell (481,7 miljarder dollar)
2 Wal-Mart (469,2 miljarder dollar)
3 Exxon Mobil (449,9 miljarder dollar)
4 Sinopec Group (428,2 miljarder dollar)
5 China National Petroleum (408,6 miljarder dollar)
6 BP (388,3 miljarder dollar)
7 State Grid (298,4 miljarder dollar)
8 Toyota Motor (265,7 miljarder dollar)
9 Volkswagen (247,6 miljarder dollar)
10 Total (234,3 miljarder dollar)
11 Chevron (233,9 miljarder dollar)
12 Glencore Xstrata (214,5 miljarder dollar)
13 Japan Post Holdings (190,9 miljarder dollar)
14 Samsung Electronics (178,6 miljarder dollar)
15 E.ON (169,8 miljarder dollar)
16 Philips 66 (169,6 miljarder dollar)
17 ENI (167,9 miljarder dollar)
18 Berkshire Hathaway (162,5 miljarder dollar)
19 Apple (156,5 miljarder dollar)
20 Axa (154,6 miljarder dollar)

Apples placering genom åren:
2013: Plats 19
2012: Plats 55
2011: Plats 111
2010: Plats 197
2009: Plats 253
2008: Plats 337
2007: Plats 367
2006: Plats 492
Apple är världens 19:e största företag - MacWorld
:yes:
Den som tror att det inte produkt utvecklas bör titta på denna länk. Apple - Apple-event - WWDC 2013 Keynote

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Avstannade produktutvecklingen hos Samsung

Dessutom är företagets kassabehållning enorm.

Senast ändrad:

Jes och Lillian

HBK Medlem
Kommun
Eksjö
HBK-Nr
9283
Medlemskap
2025

Och Samsung gick från 20 till 14, större och större steg!
No. 1 mobile phone maker, shipping nearly 397 million units and seizing 25% of the global market, according to Strategy Analytics. (Its Galaxy SIII smartphone moved over 30 million units in just five months.

Mvh
Jes

Hobby Toskana

FD HBK Medlem
Kommun
Kramfors
HBK-Nr
25129
Medlemskap
2022

"iPhone 5 säljer bättre än Galaxy S4"
Mikael Markander

Analytikern Brian Marshall har räknat ut att det tog maximalt 25 dagar för Apple att sälja 20 miljoner exemplar av iPhone 5.

I förra veckan lät Samsung meddela att mobiltelefonen Galaxy S4 sålt i 20 miljoner exemplar sedan säljstarten den 26 april, något som på sina håll fått stor uppmärksamhet.

Den amerikanska analytikern Brian Marshall på ISI Group har tagit sig an uppgiften att försöka lista ut hur försäljningen av Samsung Galaxy S4 står sig gentemot iPhone 5. Hans slutsats är att Apples mobiltelefon nådde 20 miljoner sålda exemplar redan efter 25 dagar, alltså på mindre än hälften av den tiden det tog för Galaxy S4.

Det bör i sammanhanget påpekas att Apple normalt sett inte väljer att ange försäljningen för varje enskild modell, i stället klumpas försäljningen av samtliga modeller ihop. Ett undantag var beskedet att iPhone 5 sålde i fem miljoner exemplar under lanseringshelgen i september.

Brian Marshalls slutsats är att Apples aktie är kraftigt undervärderad och därför väljer han att höja det så kallade riktpriset till 600 dollar, rapporterar Barron’s.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Och Samsung gick från 20 till 14, större och större steg!
No. 1 mobile phone maker, shipping nearly 397 million units and seizing 25% of the global market, according to Strategy Analytics. (Its Galaxy SIII smartphone moved over 30 million units in just five months.

Mvh
Jes

Och nu är det vinstvarning!

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Vem minns kassetbandespelaren...
Iphones och Androider ligger förmodligen i byrålådan om ett antal år.
Hoppas man får vara med...

Bosse

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Kan du komma på ett enda förutom gruvbolaget Northland?

Japp! Atlas Antibodies

och Svenska Spel som är ett av de mest lönsamma företagen i världen i förhållande till oms. och antal anställda.

Bosse

Nisse och Nana

FD HBK Medlem
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024

På tal om teknikföretag dit Apple, Samsung räknas även om man på senare tid lagt in både Telecom och IT i börsnamnen så upp o nedgångar har vi sett mycket av. Kom helt enkelt på att tänka på Facit som en gång var ledande inom räknemaskiner och hur det gick sen.
Skriver detta på en Samsung Tab som jag inte älskar men den duger, min S3 duger som ersättare för denna Tab dock om jag ska ta foto så kommer 12 pix Nokian fram. Ska jag njuta av att röra mig i cyberspace så åker laptopen fram. Var finns den enhet idag som kan ge mig allt dessa 4:a enheter har? Den som har den lär bli marknadsvinnare!
Ska kanske tillägga att de enheterna jag har idag är köpta i första hand på ekonomiska val och inget annat.

F

F.d. 55416

Guest

Köpte en Galaxy S4 när den kom ut, hade stora förväntningar på den, den stora skärmen är helt fantastisk, även kameran gillar jag, problem bara att se vad man tar kort på, man ser väldigt dåligt på skärmen när man är ute, men jag kunde inte komma överens med operativsystemet, har använt Apple under många år och enklare operativsystem får man leta efter, så min dotter har fått Samsungen och jag har återgått till min Iphone, nu väntar jag på vad som kommer i höst från Apple.
:mcride::mcride:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Problemet med skärmar i solljus finns även med moderna kompaktkameror hur stora skärmarna än är. Allt fler kameror har skärm i stället för genomsiktssökare på både gott och ont men man vänjer sig så småningom och att redigera bilder på en 5-tums eller större skärm är en dröm.

Håller med dig beträffande enkelheten med iPhone/iPad, många köper telefoner/plattor som sedan blir liggande för att det blir för krångligt. Det misstaget gjorde jag också.

F

F.d. 29925

Guest

Läste i gårdagens DI om "kriget" mellan Apple och Samsung. Tydligen så är Samsung den största underleverantören till Apple?
Så vem som kommer att gå ut som segrare har i alla fall jag en del aningar om.
(har själv varken Apple eller Samsung telefon)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Toppen