• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avstannade produktutvecklingen hos Apple

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Många av oss har ju olika produkter för surf, GPS m.m och intresset ökar hos en del
för att använda tekniken i husbilen.Vad skall man ha, till vilket pris osv.

Finns dom som med en nästan religiös övertygelse talar för ett märke...
men det håller inte att bara modifiera befintliga produkter idag...

Synd att Apple halkar efter, då de tidigare har varit drivande och fått konkurrenter att vässa klorna.
Problemen hopar sig då börskursen dalar brant, och viktig utvecklingspersonal lämnar företaget. Efterfrågan på Ipad och Iphone har minskat.

Hoppas det vänder för Apple, för Samsung behöver en jämbördig konkurrent.
Det gynnar oss att det är en hård fight om kunderna.
Samsung har idag ca 30% mot Apples 19% av mobila världsmarknaden.

Apple har en ny TV och klocka på gång..men vem bryr sig.

Bosse
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Avstannade produktutvecklingen hos Apple

Det verkar som om du blivit ganska "religiös" själv?
Jag brukar testa produkterna och bilda mig en egen uppfattning.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Avstannade produktutvecklingen hos Apple

Känn dig inte träffad för all del. Själv är jag "atteist"

Som sagt...hoppas det vänder för Apple, för Samsung behöver en jämbördig konkurrent.
Testar oxså produkter med en annan infallsvinkel...

Ha en skön sommar min trätobroder ;)

Bosse
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Avstannade produktutvecklingen hos Apple

Här hemma har vi utöver en flock PC och Androider även iPhone, MacBook Air och AppleTV. Jag kan inte påstå att jag är överförtjust i de produkterna och min macbitne son (som sysslar med multimedia) börjar även vackla i sin "tro".

Apple har om inte tappat sin motor så i alla fall styrboxen (ECU). Steve Jobs var en visionär av stora mått.
Konkurrens behövs som sagt för att upprätthålla utvecklingen.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Avstannade produktutvecklingen hos Samsung

Apple lysnar inta, bare indtjening:

Fremtidsforsker: Apple eksisterer ikke om fem år - MX.dk

Tog han fel på Samsung och Apple?

Samsung varnar för lägre resultat

Det senaste kvartalet kommer enligt Samsung inte att uppfylla analytikernas förväntningar.

Samsung gick i fredags ut med en vinstvarning där företaget meddelade att årets andra kvartal som avslutade den 30 juni kommer att bli sämre än väntat.

Varningen om den avtagande tillväxten ledde i fredags till att Samsungs aktie föll med 3,9 procent. Enligt flera analytiker har Samsungs nya smartphone, Galaxy S4, inte sålt lika bra som väntat.

Samsungs kvartalsrapport kommer att släppas i slutet av juli.
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Avstannade produktutvecklingen hos Apple

Det finns nog plats för fler aktörer på elektronikmärkenas kyrkogård.
Helt klart är väl att Apple har tappat det försprång de hade på lättanvända smartphones.
Brukarna kräver mer och mer. Vi får väl se vad iPhone 6 eller 5S erbjuder.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Avstannade produktutvecklingen hos Apple

Spørgsmålet er hvad forbrugerne ønsker, de næste købere af smartphones er dem der ikke har interesse i teknikken.
De vil derfor ikke vælge topmodellen fra hverken Samsung eller Apple.

Problemet for Apple er de ikke har billige modeller, det har Samsung og andre aktører.
Apple sagde de aldrig ville lave større skærm, de gjorde de. Laver de ikke billigere modeller af iPhone og iPad, er jeg ikke i tvivl, at ekspertens spådom går i opfyldelse, og at Apple bliver en lille aktør på markedet.

Jeg ønsker alle aktører, jo flere jo bedre for udvikling og innovationen skyld, og skal Apple være med på vognen, må de sadle om.
De er jo ikke kendt for at lytte til deres brugere, men mere dikterer hvad de har brug for og hvad de ikke har brug for.

Derfor valgte jeg personligt en Android smartphone for 3 år siden, og har aldrig fortrudt.
Samsung galaxy s2 kører lige så stabilt og flydende i dag, som min s4 og note 10.1
Samt jeg har friheden til selv at bestemme over min telefon.
 
F

F.d. 25431

Guest
Sv: Avstannade produktutvecklingen hos Apple

Hej!

Javisst har den stannat av. Efter att ha kört iPhone sedan starten så köpte jag mig nu en Samsung S4. Jag är oerhört nöjd med S4!

iPhone har blivit en tråkig produkt. Visst är den bra, pålitlig, och säkert den totalt bästa telefonen. Men den är inte rolig. iPhone är som Volvo, trygg och säker men saknar körglädjen. Med samsung S4 fick jag tillbaks körglädjen :)

Jag har haft androidtelefoner i tjänsten under ett antal år. Tyvärr så har dessa varit mycket dåliga när det gäller operativsystemet. Men nu med Samsung S4 och den bra kameran och lite roliga funktioner så hoppas jag att Samsung lyckas med att ta fram bra produkter som S4 och deras plattor i framtiden.

Förut har argumenten för Mac systemtänk varit det självklara valet för mig. Så är det fortfarande när det gäller datorer. När det gäller datorer så är Mac fortfarande det självklara valet. Men när det gäller iPhone så får de komma men något nytt. Inte bara prestanda och trygghet.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Avstannade produktutvecklingen hos Samsung

Apple lär släppa en plasttelefon för 199 $ senare i år men vem vill ha en sådan?
De finns redan i parti och minut hos andra tillverkare.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Avstannade produktutvecklingen hos HTC

Ytterligare en Androidtillverkare i fritt fall.

HTC har presenterat företagets oreviderade resultat för Q2 2013 och det är inte en munter läsning.

Det taiwanesiska företagets förhoppningar om att vända förlusttrenden med hjälp av flaggskeppsluren HTC One verkar inte ha slagit in.

Med en vinst på 1,25 miljarder taiwanesiska dollar efter skatt under andra kvartalet i år är det en nedgång med 83 procent på årsbasis.
 
F

F.d. 29882

Guest
Sv: Avstannade produktutvecklingen hos HTC

Ytterligare en Androidtillverkare i fritt fall.

HTC har presenterat företagets oreviderade resultat för Q2 2013 och det är inte en munter läsning.

Det taiwanesiska företagets förhoppningar om att vända förlusttrenden med hjälp av flaggskeppsluren HTC One verkar inte ha slagit in.

Med en vinst på 1,25 miljarder taiwanesiska dollar efter skatt under andra kvartalet i år är det en nedgång med 83 procent på årsbasis.

Det är som med fallfrukten -50% på 5 mån

Jocko:mcride:
 
F

F.d. 29882

Guest
Sv: Avstannade produktutvecklingen hos Apple

Många av oss har ju olika produkter för surf, GPS m.m och intresset ökar hos en del
för att använda tekniken i husbilen.Vad skall man ha, till vilket pris osv.

Finns dom som med en nästan religiös övertygelse talar för ett märke...
men det håller inte att bara modifiera befintliga produkter idag...

Synd att Apple halkar efter, då de tidigare har varit drivande och fått konkurrenter att vässa klorna.
Problemen hopar sig då börskursen dalar brant, och viktig utvecklingspersonal lämnar företaget. Efterfrågan på Ipad och Iphone har minskat.

Hoppas det vänder för Apple, för Samsung behöver en jämbördig konkurrent.
Det gynnar oss att det är en hård fight om kunderna.
Samsung har idag ca 30% mot Apples 19% av mobila världsmarknaden.



Apple har en ny TV och klocka på gång..men vem bryr sig.

Bosse

Apple har inte 19% av världsmarknaden

nokia.jpg


Jocko:mcride:
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Avstannade produktutvecklingen hos Samsung

Apple lär släppa en plasttelefon för 199 $ senare i år men vem vill ha en sådan?
De finns redan i parti och minut hos andra tillverkare.

Nä, varför ha en hållbar i plast när man kan köpa en ömtålig klenod av glas (iPhone4, både fram och baksida) att ha i fickan! :wub:
(Sorry, kunde inte låta bli. Och ja, jag vet att de tagit sitt förnuft tillfånga...)
 
Toppen