O.T
Jag har kört fast och kommit loss många gånger med automatlåda genom livet, så jag håller inte med dej alls i ditt resonemang.
Dock gäller helt andra egenskaper ifall man kör fast eller inte.
Att köra ut på en våt mjuk gräsmatta med ett enhjulsdrivet fordon typ en vanlig husbil får väl anses som mindre lyckat.
Att man har diffbromsad drivaxel är för mej obligatoriskt vid terrängkörning, och det hjälper föga med manuell växellåda.
Senast förra veckan trodde jag att jag satt mej på pottan med husbilen då vi kört vilse på en liten väg med löst grus, som slutade i ett mycket brant utförslut och ett par små torp.
Var tvungen att vända bilen och ta mej upp med 90 graderssväng i det kraftiga motlutet och lösa gruset, trodde faktiskt att jag skulle tappa greppet då det krävdes full gas för att vår klump skulle flytta oss, momentomvandlaren gjorde dock sitt jobb, likaså diffbromsen och mina 4 drivhjul behöll greppet så vi till slut tog oss upp igen, jag kan säga att denna manöver hade blivit mycket svår med en manuell eller robotlåda.
Manövern kostade mej 40kr, då jag lyckades mosa en vattenkanna för den ena torparen