Kanske roaming inte blev aktiverat kolla länken. Man behöver inte vara ute på nätet
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
I routern sitter ett extra kort som delar surf med det jag har i telefoner, Fibio är leverantören.Om du har satt upp ett lokalt nätverk med routern skall du kunna logga in på routern via nätverket även om routern inte har någon anslutning till internet.
Vad har du för SIM-kort i routern?
Testade men det blev i stort sett bara ett "hoppsan"Kanske roaming inte blev aktiverat kolla länken. Man behöver inte vara ute på nätet
Helt felI routern sitter ett extra kort som delar surf med det jag har i telefoner, Fibio är leverantören.
Förutsättningen är att telefonen delar ut internet och i det läget måste wifi vara avstängt. Då blir det svårt att bygga lan, tvivlar på att det är möjligt att använda bluetoth till detta via plattan.
Men, om jag loggar in med wifi på routern så kommer jag inte utanför husbilens väggar! Routern har ingen kontakt med yttervärlden! Det är det som är problemet!Helt fel
Du har ett extra simkort i routern som har kontakt med mobilnätet. Routern skickar detta vidare till wifi på routern. Du kopplar upp din telefon på Routerns wifi
klart
Då är din router kass elr så fungerar inte simkortet. Ring din operatör om ditt extra kort så det verkligen är upplåst utanför SverigeMen, om jag loggar in med wifi på routern så kommer jag inte utanför husbilens väggar! Routern har ingen kontakt med yttervärlden! Det är det som är problemet!
Nu förstår jag inte vad du menar. Om du menar sim-korten så har jag ett mobilabbonemang med 20 Gb och ett surfkort i routern med 30 Gb. Detta gör sammanlagt 50 Gb (eller om det nu var Mb) som jag kan använda från vilket av korten jag villDu ska inte dela ut dit från mobilen
Routern fungerade hemma! Operatören har bedyrat att kortet går att använda utomlands. Se även inlägg 27Då är din router kass elr så fungerar inte simkortet. Ring din operatör om ditt extra kort så det verkligen är upplåst utanför Sverige
Nä, så lätt var det inte. Har den appen på telefonen men för att kunna använda den stängde jag av hotspot på telefonen och loggade in på routerns wifi som levererade ett utropstecken vid bågarna. Vid start av appen gick telefonen via 4G, den visste vad det var för en router men svarade: "Cant find your device"Klart att du inte ska behöva åka som en jojo över bron för att få täckning. Inte om du hade gjort inställningarna rätt från början. Vi har kört med vår Archer i en herrans massa år kors och tvärs i Europa. Dessutom med olika providers. Har aldrig haft problem.
Hur försöker du koppla upp dig mot routern? Använder du bärbar pc så ska du skriva in ip-adressen 192.168.0.1 i browserns sökfält.
Har du padda eller smartphone, så börja med att försöka detsamma.
Funkar inte det, så ladda ner appen Tether, finns både till Apple och Android. Följ anvisningarna så hjälper Tether dig att hitta din Archer.
Sedan kan du behöva ställa in din providers internetinställningar. Finns på din providers hemsida.
Lycka till!
Är det ett surfkort du har i routern så är det inte säkert det funkar utomlands. Man brukar få använda telefonkort med surf i routern för att det ska funka utomlands.Nu förstår jag inte vad du menar. Om du menar sim-korten så har jag ett mobilabbonemang med 20 Gb och ett surfkort i routern med 30 Gb. Detta gör sammanlagt 50 Gb (eller om det nu var Mb) som jag kan använda från vilket av korten jag vill