Kollade så mycket jag kunde om denna firma brukar normalt köpa från amazon men där kostade de 5600kr jämfört med 3100kr. eftersom de erbjöd snabbfrakt så betalade jag drygt 200kr extra för det. I skrivande stund ska de befinna sej någonstans i hongkong och flygas till sverige, jag beställde på söndag em och ska få dom onsdag middag så fort kan jag inte få någonting från stockholm de jobbar inte på söndag sen ska det skickas runt lite varstans.
Jo jag hittade dem från aliexpress det var låga priser men man skulle betala en massa extra pålagor så det blev dyrare än denna firman. Jag hittade den när jag sökte runt, men den dök upp ganska snart när jag använde Ai chatt gpi.
Har använt det en hel del men den ljuger lika bra som magdalena ibland så man måste kolla själv.
Bakom varje sak jag köper ligger det oftast timmar av undersökningar på nätet, jag kollar allt som går att kolla, när det gäller glasögonen är det ju en fråga om pengar det finns bättre men till dubbla priset med finesser jag inte behöver. Så ett antal timmar läsande recensioner och tittande på youtube som testat gjorde att jag beställde de här.
Eftersom jag har nya linser och normalsyn numera så var detta någonting som jag vågade prova och de fanns ju inte tidigare tror dessa är så nya att de kom ut på marknaden i år.
Verkar som att den här sorten av glasögon kommer att bli väldigt vanliga, jag brukar vara först med det mesta flera år innan man visste om elektriska sparkcyklar hade jag en som jag körde runt på.
Jag har varit först med ett antal tekniska prylar under årens lopp på gott och ont. Men det är sånt som är roligt och jag trivs med att utforska nya saker, tyvärr kommer nog många att inom ett eller två år springa omkring med glasögen som är kopplade till nätet och förklarar vad man tittar på.
Lär man sej av det är det ok men allt är inte sant all data kommer från vanliga människor som skrivit på nätet. Men kan man verka smart och intelligent så visst kan man lura folk med sin "kunskap".
Man får aldrig glömma att allt som Ai berättar handlar om mänsklig intelligens mera om att en duktig sökmotor letat på nätet. Konstgjord intelligens är vi långt ifrån än så länge men media tycker om att sätta den förkortningen på allt möjligt. Även fast det bara handlar om en sökmotor som söker mänsklig kunskap som samlats under många år, det som inte finns på nätet finns inte hos Ai heller. Det är i historisk synvinkel en ganska liten del under inte så många år som finns bland det material som finns på nätet. Jag försöker vara tydlig att påpeka detta eftersom massmedia inte verkar tala sanning utan tillskriver Ai någonting det inte är idag men vem vet kanske i morgon.