• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Aperfection Biltema

Johan Lejdström

HBK Medlem
Inlägg
86
Kommun
Varberg
HBK-Nr
450
Medlemskap
2024
Hej!
Är det någon som har testat detta rengöringsmedel?
Vet verkar vara liknande Abnet. Det kanske tom. är samma produkt i ett annat namn. Någon som känner till detta?
Johan
 

Night hawk

HBK Medlem
Inlägg
438
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2024
Alla som jobbat med någon form av tvätt vet att lut är en viktig ingrediens för att uppnå tvätteffekt. Inom textila tvättvärlden pratar man om alkali och det är samma sak med ett annat ord. Mer alkali ökar tvätteffekten. Enzymer hjälper till att lösa distinkta svårlösliga fläckar och tensiderna ser till att hålla smutsen flytande (dispergerande) så att inte smutsen faller tillbaka på den yta som just gjorts ren.
 

redtop2

HBK Medlem
Inlägg
127
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
25674
Medlemskap
2024
Alla som jobbat med någon form av tvätt vet att lut är en viktig ingrediens för att uppnå tvätteffekt. Inom textila tvättvärlden pratar man om alkali och det är samma sak med ett annat ord. Mer alkali ökar tvätteffekten. Enzymer hjälper till att lösa distinkta svårlösliga fläckar och tensiderna ser till att hålla smutsen flytande (dispergerande) så att inte smutsen faller tillbaka på den yta som just gjorts ren.
Njae....inte riktigt. Alkali är inte samma sak som lut. Det finns flera ämnen som ingår i begreppet alkali. Lut är endast ett av dessa ämnen. Lut är således en typ av alkali. Men annars är det rätt. ;)
 
F

F.d. 22252

Guest
Abnet har ju gjorts sej ett namn och det är det bästa jag provat på många år, har svårt att tro att biltema av alla ska ha ett medel i den klassen skulle vara roligt att se en jämförelse test. Samma tycker jag med sikaflex och tech där det dyraste faktiskt är bättre. Vore det så enkelt att man kunde läsa på innehållsförteckningen för att se vilket som är bäst skulle alla vara lika bra men så är det inte, samma med mediciner det är skillnad och det kan betyda mer biverkningar.
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Abnet har ju gjorts sej ett namn och det är det bästa jag provat på många år, har svårt att tro att biltema av alla ska ha ett medel i den klassen skulle vara roligt att se en jämförelse test. Samma tycker jag med sikaflex och tech där det dyraste faktiskt är bättre. Vore det så enkelt att man kunde läsa på innehållsförteckningen för att se vilket som är bäst skulle alla vara lika bra men så är det inte, samma med mediciner det är skillnad och det kan betyda mer biverkningar.
Sika o tech är väl ändå inte uppbyggda på samma sätt, och vilka sika o tech tänker du på?
Detta är ju samma/samma (Arla/Ica cremfrech)
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Det finns väl inget patent på abnet? Bara att analysera och kopiera , det är kanske det som Biltema gjort?
 
F

F.d. 22252

Guest
Det är ju en av sakerna jag uppskattar med Abnet att man inte ser att den skadar något material vilket annars är vanligt, man vill ju ha bort smutsen och lackeringen ska vara helt orörd.
Kaustiksoda är ju väldigt bra tog bort fernissan i hallen så jag fick fram naket trä som jag kunde behandla med vitsåpa. Men fräter en hel del på händerna naglarna går sönder.
 

Gösta

HBK Intresserad
Inlägg
297
Kommun
Heby
Det som är lite klurigt med Biltemas produkter att man kan inte vara säker på vad man får.
Ibland är det världsklass,ibland OK och emellanåt sopor.
Så det är väl bara att köra på med det som man tycker att det fungerar.
Köpte en flaska Abnet för några år sedan av en nasare på någon mässa.
Provade på intorkat bomfett på en maskin , där biter inget som jag provat tidigare, det vart rent, och jag vart positivt överraskad. Har även fått ren en vit traktorfälg med en brun gödsel färgning.
Göran i Björnarbo
 
Toppen