• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

antennkontakt

Bergodh

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2026
Hej
Min antennkontakt till tv som sitter utanpå bilen har gått sönder Någon som har något tips var jag kan hitta en ny kontakt?
MVH
P-O

Sv: antennkontakt

Här kommer en bild
MVH
P-O

Bilagor

• PICT4658.JPG
    PICT4658.JPG
    355 KB · Visningar: 5
Senast ändrad:

Hej kolla med codat i skene om dom har nån lösning annars får du väl ta en bit plexi och montera en annan variant i finns säkert nåt på clas ohlson eller teknikmagasinet som går att modifiera lycka till

Detta blev ingen lätt uppgift, har inte sett denna kontakt/intag i landet. Har hittat en kontakt/intag från Start » Niesmann Caravaning GmbH. I deras papperskatalog från 2007 sidan 283 finns ett sådant intag du visar på bilden. Vad jag kan se på den lilla bilden så är kontakten F-typ du har en IEC-hona på din. Men det är inga problem då det fiinns övergångar. TV-Antennenanschlussatz. Artikelnummer 323/106 21,90 Euro

Vi hade en sådan på våran förra husbil från 1990 och den tog vi dirket från Tyskland .

Jag skulle nog tippa på att dom är så "gamla" och man får nog byta hela kontakten mot en liknande .

Tillbaka
Toppen